کد خبر : 133445
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
-

تخصیص ۲۸ میلیارد تومان به ادارات در حوزه پدافند غیرعامل

تخصیص ۲۸ میلیارد تومان به ادارات در حوزه پدافند غیرعامل

به گزارش قائم آنلاین، حسین منفردی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی میاندورود در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: امنیت یکی از نعمت‌های جامعه است اما امنیت تنها معطوف به حوزه نظامی نیست. وی بیان کرد: در پدافند غیرعامل پنج هدف کلی پیش‌بینی شده است که شامل کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری،

به گزارش قائم آنلاین، حسین منفردی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی میاندورود در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: امنیت یکی از نعمت‌های جامعه است اما امنیت تنها معطوف به حوزه نظامی نیست.

وی بیان کرد: در پدافند غیرعامل پنج هدف کلی پیش‌بینی شده است که شامل کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری، استمرار خدمات ضروری در شرایط اضطرار، بازندارندگی دفاعی و تسهیل مدیریت بحران است.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران، خاطرنشان کرد: تا وقتی تفکر تهدید در انسان وجود دارد پدافندغیرعامل باید وجود داشته باشد چون همیشه این تفکرات در انسان وجود دارد پس پدافند غیرعامل از دستگاه دور نمی‌شود و وجود دارد.

منفردی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مبتنی بر دانش، علم و فناوری است، افزود: دستگاه‌ها و علومی که در پدافند غیرعامل استفاده می‌شود چاقو دو لبه است که اگر به‌درستی و در راه درست استفاده نشود می‌تواند تهدید باشد.

وی تصریح کرد: اولین قدم در پدافند غیرعامل شناسایی تهدیدات است سپس پیش‌بینی نسبت به آسیب‌ها داشته باشیم و سپس پیشگیری کنیم.

منفردی با اشاره به اینکه فضای مجازی در کنار کارایی از یک سو تهدید و آسیب است، گفت: باید آسیب‌ها را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم تا آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

۱۲ کارگروه تخصصی فعال داریم

این مسئول اولین قدم در شناسایی تهدیدات را تشکیل کارگروه یعنی به‌کارگیری از نخبگان و دستگاه‌های که دخیل هستند بیان کرد و افزود: در استان ۱۲ کارگروه وجود دارد که موضوعات پدافند غیرعامل را تخصصی پیگیری می‌کنند و همچنین مجوز سه کارگروه دیگر را هم گرفتیم.

منفردی اظهار کرد: بدون علم نمی‌توان کار را به‌درستی انجام داد و ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌تواند به ما در پدافند غیرعامل کمک کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با بیان اینکه در سال ۹۶ یک بندی در بودجه آمده بود که ادارات می‌توانند یک درصد تملک دارایی را برای این کار هزینه کنند، خاطرنشان کرد: براین اساس در سال جاری ۲۸ میلیارد تومان در شهرستان‌ها هزینه شد اما در سال جاری یک بند دائمی برای تامین اعتبارات در این باره پیش‌بینی شده است.

برخورد خوب با ارباب رجوع پدافند غیرعامل است

حجت‌الاسلام سیدجواد هاشمی دادستان عمومی و انقلاب میاندورود نیز در این جلسه، اظهار کرد: در پدافند غیرعامل ابتدا باید از خودمان به‌عنوان شخصیت حقیقی و حقوقی شروع کنیم سپس خانواده خودمان را در زمانی که جنگ، جنگ فرهنگی است که بسیار دشوارتر از جنگ نظامی است آماده کنیم.

هاشمی افزود: در حوزه اخلاق فردی و افراد زیرمجموعه؛ اگر فردی به اداره ما آمد و خوب با ارباب رجوع برخورد نکنیم این یک تهدید است.

وی با بیان اینکه بیشتر جرائم به‌دلیل اخلاق است، گفت: خداوند ما را آفرید تا اخلاق‌مدار باشیم و همچنین پیامبر حکمت و فلسفه بعثت را اتمام اخلاق فرمودند.

هاشمی تاکید کرد: نیازاست سازمان تبلیغات در میاندورود مستقر شود تا در زمینه فرهنگی اقدامات مناسب را انجام دهد.

حجاب، کشاورزی و موضوعات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد

وی با بیان اینکه ما تهدید زیادی در مسائل خانواده داریم و دشمن بر روی حجاب و ترویج بی‌بند و باری تلاش زیادی دارد می‌کند، خاطرنشان کرد: زن در جهان بشریت نقش اصلاحی و تربیتی دارد و اگر زن صالح باشد فرزند صالح تربیت می‌کند فرزند صالح اگر وارد جامعه شود اجتماع را صالح می‌کند و استکبار نمی‌تواند در آن جامعه حکومت کند به همین دلیل دشمن برروی زنان جامعه اسلامی تمرکز کرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی است، تصریح کرد: کشاورزان در شرایط فعلی مجبورند سم‌ها را چندین برابر بخرند و هزینه‌های دیگر هم چند برابر شد اما محصولاتشان را با قیمت پایین می‌خرند و همچنین کارخانه صنایع تبدیلی نداریم و این تهدید است و انتظار داریم بررسی شود.

دادستان عمومی و انقلاب میاندورود، خاطرنشان کرد: شرکت پارس کروم را که در سطح خاورمیانه منحصر به فرد است را فروردین سال جاری پلمب کردیم چون پسماند آن آلودگی بسیار زیادی دارد و چندین سال است که در داخل شرکت باقی مانده بود و وارد سفره‌های زیرزمینی می‌شد و تا زمانی که به‌صورت مناسب پسماند خارج و ساماندهی نشود اجازه شروع به‌کار را نمی‌دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + شانزده =