کد خبر : 132956
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۹:۱۵
-

دشوارترین کار هر حکومت از نگاه رهبر انقلاب

دشوارترین کار هر حکومت از نگاه رهبر انقلاب

به گزارش قائم آنلاین،  نشریه خط حزب الله در یکصد و شصت و ششمین شماره خود به انتشار بخش از سخنرانی رهبر معظم انقلاب درباره حکومت داری امیرالمومنین (ع) که در ۲۳ آبان سال ۸۲ انجام شده پرداخته که به شرح زیر است. دشوارترین کار هر حکومت تامین عدالت است “اگر به زندگی امیرالمؤمنین و حـوادث

به گزارش قائم آنلاین،  نشریه خط حزب الله در یکصد و شصت و ششمین شماره خود به انتشار بخش از سخنرانی رهبر معظم انقلاب درباره حکومت داری امیرالمومنین (ع) که در ۲۳ آبان سال ۸۲ انجام شده پرداخته که به شرح زیر است.

دشوارترین کار هر حکومت تامین عدالت است

“اگر به زندگی امیرالمؤمنین و حـوادث دوران پنج سـاله ی حکومـت آن حضـرت تقریبـا نـگاه کنیـم، میبینیـم عمـده ی آنچـه برای آن بزرگـوار در ایـن مـدت بـه عنوان مشـکل پیش آمد، ناشـی از عدالتخواهی ایشـان بود. ایـن نشـان می دهـد کـه مسـأله ی عدالـت چقـدر سـخت اسـت. عدالتخواهـی و دنبـال عدالـت رفتـن، بـه زبـان آسـان اسـت؛ امـا در عمـل آنقـدر بـا موانـع گوناگـون مواجـه می شـود کـه دشـوارترین کار هـر حکومـت و نظامـی این اسـت کـه عدالـت را در جامعه تأمیـن کنـد.

امیرالمؤمنیـن در ایـن عبارت معـروف فرمـوده اسـت: وَ اللَّهِ لَأَنْ أَبِیتَ عَلَی حَسَکِ السَّعْدَانِ مُسَهَّداً أَوْ أُجَرَّ فِی الْأَغْلَالِ مُصَفَّداً، أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أَلْقَی اللَّهَ وَ رَسُولَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ ظَالِماً لِبَعْضِ الْعِبَادِ وَ غَاصِباً لِشَیْءٍ مِنَ الْحُطَامِ؛ یعنـی از خلافت کنـار آمدن هیـچ؛ اگر مرا بـه غـل و زنجیر بکشـند و روی خارهـای مغیلان هم با تـن عریان بکشـانند، حاضـر نیسـتم حتی بـه یـک نفـر از بندگان خـدا ظلـم کنـم. به خاطـر همیـن منطـق، امیرالمؤمنیـن همـه ی مشـکلات دوران خلافـت خـود را لمس کـرد و بـا آنهـا مواجه شـد؛ چون عدالـت او بـود کـه آن دشـمن ها و دشـمنی ها را علیـه او به وجـود مـی آورد. امیرالمؤمنیـن ایسـتادگی کـرد و به خاطـر مواجهـه با مشـکلات و حـل آنها حاضر نشـد از عدالـت دسـت بـردارد؛ ایـن شـد درس.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − شانزده =