کد خبر : 132683
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
-

اختلال در سیستم توزیع، ماهی را گران کرد

اختلال در سیستم توزیع، ماهی را گران کرد

به گزارش قائم آنلاین، ارسلان قاسمی با اشاره به افزایش قیمت ماهی در بازار، اظهار داشت: قیمت ماهی قزل‌آلا از سر مزرعه تا سفره مصرف‌کننده نهایی، حدود ۱۰ هزار تومان اختلاف قیمت دارد و درباره چرایی این مساله، مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند. وی با بیان اینکه سیستم توزیع و عرضه، در این زمینه ناکارآمد

به گزارش قائم آنلاین، ارسلان قاسمی با اشاره به افزایش قیمت ماهی در بازار، اظهار داشت: قیمت ماهی قزل‌آلا از سر مزرعه تا سفره مصرف‌کننده نهایی، حدود ۱۰ هزار تومان اختلاف قیمت دارد و درباره چرایی این مساله، مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه سیستم توزیع و عرضه، در این زمینه ناکارآمد است، گفت: سود دلال‌ها و واسطه‌ها در این سیستم، بین ۳۰ تا ۶۰ درصد است و سازمان های شیلات، حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و میادین خودشان را کنار کشیده اند که این، راحت‌ترین نوع برخورد با این تخلفات است.

قاسمی ادامه داد: اگر این سازمان ها نمی توانند نظارت کنند، این کار را به اتحادیه ها واگذار کرده و خود آنها، بر اتحادیه‌ها نظارت نمایند؛ چراکه اگر این اتفاق رخ دهد، منافع خیلی از کسانی که از دلال ها و واسطه ها حمایت ها می‌کنند، به خطر خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه گرانی‌های اخیر، هیچ ربطی به کمبود تولید ندارد، گفت: بر اساس آمار شیلات، تولید انواع ماهی نسبت به سال گذشته افزایش یافته که البته ما این آمار را قبول نداریم و معتقدیم نسبت به سال گذشته، در کلان تولید هیچ کاهشی رخ نداده و میزان آن، مشابه سال گذشته بوده است.

قاسمی با بیان اینکه تولیدکننده و صیاد، تولید و صید خود را به قیمت تمام‌شده و ارزان می فروشند، یادآور شد: چرا همه تولیدکنندگان ماهی و میگو و صیادان به سیستم بانکی بدهکارند؛ اما کسانی که در سیستم توزیع و عرضه فعالیت می کنند، وضعیت بسیار عالی دارند؟ جواب این سوال بسیاری از مسائل را روشن می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + نوزده =