کد خبر : 132039
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
-

چرا طرح جامع جمعیت در مجلس متوقف ماند؟

چرا طرح جامع جمعیت در مجلس متوقف ماند؟

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی اختصاصی با بهداشت نیوز در رابطه با وضعیت فعلی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس اینطور گفت: کمیسیون اصلی طرح جامع جمعیت، کمیسیون فرهنگی مجلس است اما ما نیز در کمیسیون بهداشت و درمان روی آن

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی اختصاصی با بهداشت نیوز در رابطه با وضعیت فعلی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس اینطور گفت: کمیسیون اصلی طرح جامع جمعیت، کمیسیون فرهنگی مجلس است اما ما نیز در کمیسیون بهداشت و درمان روی آن کار می کنیم و اتفاقا هفته ی قبل در این باره جلسه هم داشتیم و آن را دوباره مورد بررسی قرار دادیم.

مشکلات مالی طرح جامع جمعیت

وی افزود: این طرح از چهار سال قبل در مجلس طرح شده و هزاران ساعت هم متخصصان و کارشناسان  روی آن کار کرده اند و اتفاقا ما نیز به دنبال این بوده ایم که مشوق های زیادی را برای افزایش جمعیت بگذاریم.

دکتر شهریاری در مورد دلیل توقف این طرح هم گفت: به دلیل مشکلاتی که در تأمین منابع مالی این طرح وجود دارد، دولت می گوید که ما نمی توانیم منابع مالی آن را تأمین کنیم.  بنابراین برای اینکه دولت بتواند آن را اجرا کند، مجلس در حال آماده سازی و تصویب موادی از این طرح است که بار مالی زیادی نداشته  و قابل اجرا باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: اینکه گفته می شود سیاست های کنترل جمعیت در وزارت بهداشت همچنان اعمال می شود، حرف درستی نیست و وزارت بهداشت تلاش می کند با منابع مالی موجود روی بحث افزایش جمعیت کار کند اما در تلاش برای تصویب قوانینی در این حوزه هستیم که به نتایج بهتری برسیم.

توصیه رهبر انقلاب در رابطه با طرح جامع جمعیتی

وی همچنین در تکمیل بحث خود گفت: مقام معظم رهبری هم در دولت قبلی هم نظرشان این بود که آنچه در رابطه با افزایش جمعیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، بهتر است به مجلس برود و قانون شود. در این راستا این طرح به مجلس آمد که شامل ۵۴ ماده بود و طی ساعات و روزهای زیادی در کارگروه های مشترک و در صدر آن کمیسیون بهداشت و درمان، روی این طرح کار کردیم. اما متأسفانه بار مالی این طرح برای دولت باعث توقف آن شده است.

آسیب به افراد به نام طب سنتی

دکتر حسینعلی شهریاری در ادامه ی گفتگو در رابطه با وضعیت طب سنتی رایج در کشور نیز به بهداشت نیوز گفت: بر اساس فرموده ی مقام معظم رهبری چیزی به نام طب اسلامی نداریم و آنچه داریم طب سنتی و ایرانی است که آن هم افرادی باید در این حوزه فعالیت کنند که صلاحیت داشته باشند. وزارت بهداشت و درمان هم چند دانشکده تخصصی در حوزه ی طب سنتی تأسیس کرده و پزشکان طب سنتی مشخص هستند و بورد تخصصی دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: متأسفانه یک سری افراد کارهایی در این حوزه انجام می دهند که خلاف اصول پزشکی است و به جای بهبود وضع بیمار حتی  به او آسیب هم می رسانند. کار این افراد دخالت در امور پزشکی است و به عنوان یک فرد خلافکار قانونا باید با آن ها برخورد شود.

افرادی که در طب سنتی تخصص ندارند

همچنین دکتر شهریاری گفت: این افراد هیچ مدرکی ندارند و به اسم دکتر طب سنتی معروف شده اند و حتی گاهی خود را در سایه ی افراد سرشناس پنهان کرده و به طور موزیانه فعالیت می کنند. این درحالیست که در رسانه های معتبر هم به این ها اجازه ی اجرای برنامه داده نمی شود، اما در شبکه های اجتماعی از سادگی مردم سوء استفاده می کنند و مسائلی را ترویج می کنند مثلا می گویند واکسن نزنید، نمک ید دار نخورید و غیره.

وی در این باره گفت: حتی من یک مریضی داشتم که چشمش کور شده بود به دلیل اینکه چشم او را که باید عمل می شد، یک فردی که خود را متخصص طب سنتی معرفی کرده بود، بخور داده بود! جالب است این فرد آسیب دیده تحصیلکرده هم بود. یعنی در بعضی مواقع تبلیغات کاذب این افراد اینقدر فراگیر و فریب دهنده هست که هر فردی را در هر سطح تحصیلی و اجتماعی به  خود جذب می کنند. توصیه من این است که مردم باید نسبت به اهداف شوم این افراد فریبکار آگاه باشند تا به دام نیفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =