کد خبر : 132075
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
-

مذاکرات با اروپا برای رسیدن کانال مالی ادامه می‌یابد

مذاکرات با اروپا برای رسیدن کانال مالی ادامه می‌یابد

به گزارش قائم آنلاین، بهرام قاسمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره عدم آغاز سازوکار مالی اروپا گفت: در مورد «اس پی وی» مدتی است مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی در جریان است و بنا به خواسته این کشور‌ها و جامعه جهانی بعد از خروج آمریکا از برجام، طرف‌های مقابل ایران متعهد

به گزارش قائم آنلاین، بهرام قاسمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره عدم آغاز سازوکار مالی اروپا گفت: در مورد «اس پی وی» مدتی است مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی در جریان است و بنا به خواسته این کشور‌ها و جامعه جهانی بعد از خروج آمریکا از برجام، طرف‌های مقابل ایران متعهد شدند مذاکرات برای یافتن سازوکار مالی انجام شود.

وی با بیان اینکه در طول زمان و گفت‌وگو‌ها واقعیات خود را نشان دادند، اظهارداشت: پیچیدگی این سازوکار با توجه به شرایط تحریم و فشار بی اندازه ایالات متحده بر اروپا باعث زمان بر شدن موضوع شد. نکته مهم آن است که علاوه بر اراده سیاسی اروپا، در عمل اتحادیه اروپا نشان دادند در برابر فشار آمریکا از توانایی لازم برخوردار نیستند و علیرغم وعده‌ها نتوانستند این سازوکار رو به مرحله نهایی برسانند. ما همچنان این موضوع را دنبال می‌کنیم و امیدواریم اروپا از هویت و استقلال خود در مقابل آمریکا دفاع کند و این مکانیزم اجرایی شود.
رابطه ایران با سوریه تنگاتنگ است
سخنگوی وزرات امورخارجه درباره آینده حضور سیاسی و اقتصادی ایران در سوریه اظهار داشت: رابطه ما با سوریه تنگاتنگ است و ما از ابتدای شروع بحران به کمک مردم این کشور شتافتیم. در زمانی که اکثر کشور‌ها تصور می‌کردند گروه‌های تروریستی می‌توانند حاکمیت ملی سوریه را تحت الشعاع قرار دهند، ایران با تحلیل درستی در کنار مردم سوریه ایستاد.
قاسمی تصریح کرد: امروز می‌بینیم اکثریت جهان به همان نقطه نظر تهران رسیدند و  آغاز دوباره‌ای برای بازگشایی سفارتخانه‌ها مشاهده می‌شود. با توجه به حضور سازنده ایران فکر می‌کنم در دوران پس از بحران و بازسازی، ایران می‌تواند نقش سازنده‌اش را ایفا کند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 12 =