کد خبر : 131851
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۸:۲۵
-

سامسونگ به‌دنبال پنهان کردن اسپیکر مکالمه در زیر نمایشگر است!

سامسونگ به‌دنبال پنهان کردن اسپیکر مکالمه در زیر نمایشگر است!

به گزارش قائم آنلاین، گلکسی S10 لایت با حاشیه‌های باریک و قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در… البته شاید شنیدن این موضوع چندان تازه و جدید نباشد. زیرا همان‌گونه که چند وقت پیش به شما اطلاع دادیم، سامسونگ قصد دارد از محرک‌های پیزوالکتریکی که در درون نمایشگر قرار می‌گیرند، برای تولید صدا استفاده کند. سامسونگ

به گزارش قائم آنلاین، گلکسی S10 لایت با حاشیه‌های باریک و قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در…

البته شاید شنیدن این موضوع چندان تازه و جدید نباشد. زیرا همان‌گونه که چند وقت پیش به شما اطلاع دادیم، سامسونگ قصد دارد از محرک‌های پیزوالکتریکی که در درون نمایشگر قرار می‌گیرند، برای تولید صدا استفاده کند. سامسونگ این تکنولوژی را Sound on Display نام‌گذاری کرده و احتمالا در نمایشگاه CES 2019 که تا چند روز بعد در لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود، نمونه‌ای از آن را به نمایش خواهد گذاشت.

البته نباید این تکنولوژی را چندان هم جدید دانست. اگر خاطرتان باشد، گوشی شیائومی می میکس که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، دارای همین محرک‌های پیزوالکتریکی بود تا وظیفه تولید صدای مکالمه را داشته باشد اما از آن‌جا که این تکنولوژی در آن زمان چندان به بلوغ نرسیده و عملکرد آن مناسب نبود، شیائومی در نسل بعدی گوشی سری می میکس از همان اسپیکرهای معمولی استفاده کرد. آن طور که منابع خبری اطلاع دادند، کمپانی‌های زیادی آماده به‌کارگیری از این تکنولوژی هستند.

برای مثال گزارش شده که شرکت ال‌جی در نمایشگاه CES 2019 یک تلویزیون ۶۵ اینچی را به نمایش خواهد گذاشت که از تمام سطح نمایشگر آن برای تولید صدا استفاده خواهد شد. حتی گفته شده که برخی از شرکت‌های چینی در حال کار کردن بر روی این تکنولوژی هستند تا تولید صدای مکالمه را به وسیله نمایشگر گوشی‌های هوشمند میسر کنند. همانند تکنولوژی دوربین سلفی درون نمایشگر، تولید صدا به وسیله محرک‌های پیزوالکتریکی در پنل‌های امولد راحت‌تر از پنل‌های ال‌سی‌دی خواهد بود. اگرچه در مورد استفاده سامسونگ از این تکنولوژی در گوشی گلکسی S10 مطمئن نیستیم، اما بعید نیست که شاهد به‌کارگیری آن در گوشی گلکسی نوت ۱۰ باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =