کد خبر : 131527
تاریخ انتشار : شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
-

میزان عیدی کارگران اعلام شد

میزان عیدی کارگران اعلام شد

به گزارش قائم آنلاین، یکی از مهم‌ترین موارد کارمندان، کارگران و صاحبان کار در پایان سال میزان پرداخت عیدی و سنوات است، این موارد کاملا وابسته به میزان پایه حقوق تعیین و پرداخت می‌شود. تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار موظف به پرداخت عیدی و سنوات به هر یک از کارگران خود می‌باشند، که مبنای محاسبه

به گزارش قائم آنلاین، یکی از مهم‌ترین موارد کارمندان، کارگران و صاحبان کار در پایان سال میزان پرداخت عیدی و سنوات است، این موارد کاملا وابسته به میزان پایه حقوق تعیین و پرداخت می‌شود.

تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار موظف به پرداخت عیدی و سنوات به هر یک از کارگران خود می‌باشند، که مبنای محاسبه آن یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش می‌باشد، و مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.
همچنین مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد، و مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.
حداقل عیدی کارگران دو برابر حداقل حقوق پایه و حداکثر عیدی به شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود، سه برابر پایه حقوق خواهد بود.
با توجه به حقوق و  مزایای سال ۹۷ کارگران، حداقل عیدی کارگران  دومیلیون و ۲۲۸ هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران سه میلیون و ۳۴۲ هزار تومان برای سال ۹۸ خواهد بود.
گفتنی است، با توجه به حقوق و مزایای سال ۹۶ کارگران، حداقل عیدی پارسال کارگران یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و حداکثر عیدی دو میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بوده است. به این ترتیب عیدی امسال کارگران حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.
این در حالی است که روزنامه دنیای اقتصاد در هفتم مهرماه امسال نوشت: بر مبنای گزارش بانک مرکزی، تورم در نیمه ابتدایی سال‌ جاری حدود ۲۴ درصد بوده است. اگر چه به‌منظور محاسبه دقیق تورم سالانه باید منتظر انتشار شاخص قیمت در شش ماه آتی ماند، اما می‌توان الگوی حرکت شاخص قیمت در نیمه دوم سال را تحت سناریوهای مختلف پیش‌بینی کرد. طی یک سناریوی خوشبینانه می‌توان فرض کرد، تورم سالانه ۹۷ حدود ۲۶ درصد خواهد بود. در سناریوی دیگر، اگر شاخص قیمت در نیمه دوم سال از الگوی نیمه اول سال تبعیت کند، تورم سالانه به عدد ۳۱ درصد خواهد رسید. طی سناریوی دیگری می‌توان فرض کرد شاخص قیمت در شش ماه دوم سال به اندازه میانگین رشد آن در چهار ماه گذشته رشد پیدا کند؛ زیرا شاخص قیمت از خردادماه وارد فاز جهشی شد. تحت چنین سناریویی تورم سالانه به ۳۴ درصد خواهد رسید.
همچنین، با توجه به سخنان رئیس‌جمهور که ملاک تورم، جیب مردم است، این نرخ را حداقل دو برابر باید حساب کرد، چرا که تجربه نشان داده میانگین تورم کالاهای اساسی، حداقل دو برابر نرخ رسمی تورم است.
کد مطلب: ۳۷۱۶۵۵
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + بیست =