کد خبر : 131613
تاریخ انتشار : شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
-

سهم هر وزارتخانه از بودجه سال آینده چقدر است؟

سهم هر وزارتخانه از بودجه سال آینده چقدر است؟

به گزارش قائم آنلاین، سه وزارتخانه نزدیک به هفتاد درصد از مجموع اعتباری که سال آینده به وزارتخانه‌ها اختصاص می‌یابد را از آن خود می کنند. بالاترین سهم از بودجه به وزارتخانه آموزش و پرورش اختصاص یافته است . بر این اساس این وزارتخانه سهمی ۳۱ درصدی را از اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی اختصاص یافته

به گزارش قائم آنلاین، سه وزارتخانه نزدیک به هفتاد درصد از مجموع اعتباری که سال آینده به وزارتخانه‌ها اختصاص می‌یابد را از آن خود می کنند.

بالاترین سهم از بودجه به وزارتخانه آموزش و پرورش اختصاص یافته است . بر این اساس این وزارتخانه سهمی ۳۱ درصدی را از اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی اختصاص یافته به وزارتخانه ها از آن خود کرده است .

بر این اساس پس از وزارتخانه های آموزش و پرورش  با سهم ۳۱ درصدی از بودجه وزارتخانه ها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دومین سهم را از ان خود کرده است .این وزارتخانه ۲۹ درصد از کل اعتبار وزارتخانه ها را از آن خود کرده است. به این ترتیب تنها دو وزارتخانه آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیمی از بودجه وزارتخانه ها را به خود اختصاص داده اند.

لازم به ذکر است دولت در سال ۹۸ برای آموزش‌وپرورش اعتباری معادل ۴۵ هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

در عین حال بودجه سال آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۸ کل کشور با افزایش بیش از ۳۳ درصدی نسبت به امسال به ۴۳۱ هزار و ۶۸۷ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال (۴۳۱،۶۸۷،۴۵۴،۰۰۰،۰۰۰) رسید.

سومین سهم بالای بودجه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با۱۰ درصد از کل اعتبار اختصاص دارد. بر این اساس در مجموع ۷۰ درصد از بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی وزارتخانه ها در سال ۱۳۹۸ را سه وزارتخانه پیش گفته از آن خود می‌کنند.

سلطانی ، کارشناس اقتصادی ، در استنتاجی از لایحه بودجه سهم هر وزارتخانه را از بودجه سال آینده به تصویر کشیده است. بایستی توجه داشت که این بودجه فقط بودجه وزارتخانه ها است و با بودجه کل آن بخش (مانند نفت، نیرو و دفاع) متفاوت است.

لایحه بودجه ۹۸ کل کشور با جمع منابع ۱۷۰۳هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی ۴۷۸هزار میلیارد تومانی منتشر شد.

در ماده واحده بودجه ۹۸ آمده است: بودجه سال ١٣٩٨ کل کشور از حیث منابع بالغ بر هفده میلیون و سی و دو هزار و سیصد و سی و دو میلیارد و دویست و هفتاد میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر هفده میلیون و سی و دو هزار و سیصد و سی و دو میلیارد و دویست و هفتاد میلیون ریال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − ده =