کد خبر : 131377
تاریخ انتشار : جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
-

کاهش ۲۷ درصدی بودجه دفاعی کشور!

کاهش ۲۷ درصدی بودجه دفاعی کشور!

به گزارش قائم آنلاین، روز سه‌شنبه با ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس توسط آقای روحانی بحث و بررسی‌ها درباره اعداد و ارقام پیشنهادی در میان کارشناسان و اهالی رسانه شروع شد. یکی از موارد مورد مناقشه ارقام مربوط به بودجه پیشنهادی دفاعی کشور است که به نظر میانگین آن در مقایسه با سال جاری

به گزارش قائم آنلاین، روز سه‌شنبه با ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس توسط آقای روحانی بحث و بررسی‌ها درباره اعداد و ارقام پیشنهادی در میان کارشناسان و اهالی رسانه شروع شد.
یکی از موارد مورد مناقشه ارقام مربوط به بودجه پیشنهادی دفاعی کشور است که به نظر میانگین آن در مقایسه با سال جاری در حدود ۲۷ درصد کاهش یافته است.
بودجه دفاعی کشور در ۲ بخش در لایحه بودجه گنجانده می‌شود ۱- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۲- بودجه تقویت بنیه دفاعی حدود ۹۰ درصد بودجه دفاعی، ذیل بودجه وزارت دفاع قرار دارد و مابقی، بعنوان بودجه تقویت بنیه دفاعی ردیف دیگری دارد.
بودجه دفاعی که ذیل ردیف بودجه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار می‌گیرد، شامل موارد ذیل است ۱- وزارت دفاع
۲- ارتش ۳- سپاه ۴- بسیج
۵- ستادکل نیروهای مسلح است که به تفکیک بودجه پیشنهادی دولت برای این نهادها را به طور جداگانه از این قرار است:
۱- بودجه ارتش بودجه مصوب سال جاری: ۱۱۱/۳۱۸/۰۶۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال و بودجه پیشنهادی برای سال آینده: ۱۰۲/۰۵۸/۳۹۰/۰۰۰/۰۰۰ریال است که بر این اساس بودجه ارتش کاهش یافته است.
۲- بودجه سپاه بودجه مصوب سال جاری:۲۰۲/۳۶۱/۹۷۱/۰۰۰/۰۰۰ریال و بودجه پیشنهادی برای سال آینده: ۲۵۴/۷۱۸/۶۸۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال است که بر این اساس بودجه سپاه افزایش یافته است.
۳- بودجه ستاد کل نیروهای مسلح بودجه مصوب سال جاری: ۲۹/۲۱۰/۶۰۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال و بودجه پیشنهادی برای سال آینده: ۴/۶۲۷/۱۹۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال بوده که بودجه ستادکل کاهش چشمگیری داشته است.
۴- بودجه قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) بودجه مصوب سال جاری: ۲/۵۹۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و بودجه پیشنهادی برای سال آینده: ۳/۳۵۸/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال است که بودجه قرارگاه مرکزی خاتم افزایش یافته است.
۵- بودجه سازمان بسیج بودجه مصوب سال جاری: ۱۳/۱۰۴/۸۴۳/۰۰۰/۰۰۰ریال و بودجه پیشنهادی برای سال آینده: ۱۳/۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال است که بر اساس آن بودجه بسیج افزایش بسیار کمی داشته است.
۶- بودجه وزارت دفاع بودجه مصوب سال جاری: ۶۸/۵۹۱/۶۳۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال و بودجه پیشنهادی برای سال آینده: ۳۵/۹۷۱/۷۰۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال است که بودجه وزارت دفاع تقریبا نصف شده است و تیتر کاهش ۵۰ درصدی بودجه دفاعی مربوط به بودجه وزارت دفاع است.
سرجمع بودجه دفاعی پیشنهادی دولت برای سال ۹۸، حدود ۲۷/۳ درصد نسبت به بودجه دفاعی سال جاری (هزینه‌ای) کاهش داشته است. ۲۷ درصد کاهش، رقم بسیار زیادی برای نهادهای نظامی به حساب می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =