کد خبر : 131499
تاریخ انتشار : جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
-

خواص در فتنه ۸۸ مردود شدند

خواص در فتنه ۸۸ مردود شدند

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام رضا محمدنسب در خطبه‌های نماز جمعه میاندورود با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، اظهار کرد: آیت‌الله شاهرودی یکی از کارگزاران موفق نظام و یکی از شخصیت‌های علمی و برجسته حوزه علمیه بودند. وی با اشاره به هفتم دی ماه سال‌روز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره)، بیان کرد:

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام رضا محمدنسب در خطبه‌های نماز جمعه میاندورود با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، اظهار کرد: آیت‌الله شاهرودی یکی از کارگزاران موفق نظام و یکی از شخصیت‌های علمی و برجسته حوزه علمیه بودند.

وی با اشاره به هفتم دی ماه سال‌روز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره)، بیان کرد: یکی از وظایف حاکمان و حکومت‌ها این است که مردم را به تعالم، علم و دانش ترغیب و مقدمات آن را فراهم کنند.

امام جمعه میاندورود به ۹ دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

محمدنسب با بیان اینکه اگر نسبت به فتنه ۸۸ تامل کنیم و تحلیل داشته باشیم متوجه می‌شویم که شبیه جنگ صفین بود، افزود: دشمن دید که بعد ۳۱ سال یک انتخابات بسیار خوب با مشارکت زیاد داشتیم برای اینکه این مشارکت مردم کم‌رنگ جلوه داده شود این فتنه را به‌وجود آورد.

وی تصریح کرد: در جنگ صفین هم دشمن وقتی دید که یاران امام علی(ع) دارند پیروز می‌شوند سعی کردند که بین یاران امام تفرقه ایجاد کنند و با حیله‌ای که به‌کار بردند یاران امام به سه گروه تقسیم شدند، یک گروه شک کردند که حق با کیست، یک عده سکوت کردند و یک عده مانند عمار روشنگری کردند.

محمدنسب خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ هم یاران انقلاب همانند این سه دسته شدند و این‌عمار که رهبری گفتند یعنی با بصیرت بودن یاران و روشنگری کردن آنها که متاسفانه بسیاری از خواص یا سکوت کردند یا مماشات کردند.

خطیب جمعه میاندورود تاکید کرد: شما مردم در ۹ دی بصیرت را به نمایش گذاشتید اما خواص سکوت کردند و رهبری را تنها گذاشتند.

وی به سالروز ارسال نامه امام(ره) به گورباچف رئیس جمهور سابق شوروی اشاره کرد و گفت: اگر این نامه را بخواهیم تحلیل کنیم یک نامه برای بیداری تمام جهان بشریت بود.

محمدنسب با اشاره به حادثه پیش آمده برای دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات و تسلیت به خانواده جانباختگان، اظهار کرد: حتما باید در کشور چند نفر از نخبگان از بین بروند بعد فکر چاره کنند.

وی همچنین به سفر ترامپ به عراق بدون اطلاع مقامات این کشور اشاره کرد و گفت: کشورهای همسایه ما باید مستقل باشند و با اینکه چند سال از سرنگونی حزب بعث می‌گذرد اما استقلال کامل ندارند و تا زمانی که آمریکا در کشوری پایگاه دارد آن کشور استقلال ندارد.

محمدنسب خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم رابطه ما با آمریکا مانند رابطه گرگ و میش است یعنی همین که گرگ می‌خواهد به گله بزند از قبل اطلاع نمی‌دهد و رفتار ترامپ این موضوع را نشان داد.

امام جمعه میاندورود در پایان گفت: این اقتدار ایران به برکت خون شهدا و بصیرت شما مردم است و تا زمانی که مردم با بصیرت هستند و پیرو امام و رهبری هستند آمریکا کاری نمی‌تواند بکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + چهار =