کد خبر : 131218
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
-

گلوله توپی که قاصد شهادت یک راوی شد

گلوله توپی که قاصد شهادت یک راوی شد

به گزارش قائم آنلاین، به مناسبت سالروز شهادت راوی شهید «محمدرضا ملکی»، محسن رخصت‌طلب یکی از راویان دفاع مقدس است که در آن زمان مسئولیت هماهنگی راویان را در عملیات «کربلای ۴» را برعهده داشته است به شرح چگونگی شهادت این راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس پرداخته است.وی توضیح می‌دهد: من زمان شهادت

به گزارش قائم آنلاین، به مناسبت سالروز شهادت راوی شهید «محمدرضا ملکی»، محسن رخصت‌طلب یکی از راویان دفاع مقدس است که در آن زمان مسئولیت هماهنگی راویان را در عملیات «کربلای ۴» را برعهده داشته است به شرح چگونگی شهادت این راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس پرداخته است.وی توضیح می‌دهد: من زمان شهادت ایشان در منطقه عملیاتی بودم. بعد از کربلای چهار بود. ایشان در آن عملیات، راوی تیپ ۵۷ ابوالفضل(ع) بود. آن زمان سردار نوری فرمانده تیپ بود. من در کربلای چهار، مسئول هماهنگی راویان بودم و در منطقه رفت‌وآمد داشتم. در جریان یکی از همین سرزدن‌ها به قرارگاه‌ها و یگان‌ها، در قرارگاه مرکزی خبردار شدم که شهید ملکی زخمی شده است.

شرح ماوقع، این‌گونه بود که شهید ملکی همراه سردار نوری و سردار پاک‌پور، بعد از پیاده شدن از جیپ در کنار قرارگاه، مورد اصابت توپ قرار گرفتند و به‌شدت آسیب دیدند. یکی از بچه‌ها را فرستادیم تا پیگیری کند. می‌خواستم از احوال ایشان خبری بگیرم و مراقب باشم ضبط و دفترچه روایت‌هایش گم نشود یا دست کسی دیگر نیفتد، که الحمدالله از آنجا که فرماندهان و مسئولان، نسبت به حساسیت کار وقوف کامل داشتند، وسایل همراه ایشان را جمع کرده و نگه ‌داشته بودند. بعد هم خبر شهادت ایشان را دریافت کردیم.

به گزارش ایسنا، این مطلب برگرفته از کتاب راویان صحنه جنگ، شهید محمدرضا ملکی، فصل چهارم، صفحه  ۹۶است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 5 =