کد خبر : 131036
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
-

اخذ مجوز برای ساماندهی دستفروشان

اخذ مجوز برای ساماندهی دستفروشان

به گزارش قائم آنلاین، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد. شهروندان در “فارس من” خواستار رسیدگی به “معضل دستفروشان شدند.” هموطنان عنوان کردند«امروزه پدیده دستفروشی در خیلی از کشورهای جهان حل شده و حتی به عنوان جاذبه گردشگری از آن استفاده می

به گزارش قائم آنلاین، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

شهروندان در “فارس من” خواستار رسیدگی به “معضل دستفروشان شدند.”

هموطنان عنوان کردند«امروزه پدیده دستفروشی در خیلی از کشورهای جهان حل شده و حتی به عنوان جاذبه گردشگری از آن استفاده می شود. پدیده ای که در ایران و بخصوص تهران تبدیل به معضلی اجتماعی گردیده که کمتر روزی هست که خبری از درگیری ماموران شهرداری با دستفروشان و یا درگیری مردم با دستفروشان در مترو به گوش نرسد. اما با کمی اراده و داشتن برنامه می توان هم به دستفروشان کمک کرد هم چهره شهر را زیبا کرد و هم از ایجاد مزاحمت برای شهروندان جلوگیری نمود. شهرداری ها با در نظر گرفتن مکان هایی مشخص در نقاط شلوغ شهر و ایجاد چادر هایی یک شکل و زیبا و در اختیار گزاشتن این چادر ها به این عزیزان در قبال دریافت مبلغ اندکی اجاره باعث تجمیع این عزیزان در نقاط مشخص می شود که این امر خود موجب کنترل کیفیت محصولات و نظارت بر قیمت اجناس ارائه شده نیز می شود. همچنین برنامه ریزی برای اموزش این عزیزان تا بجای عرضه جنس های چینی اقدام به ساخت صنایع دستی و تولیدات خود و حتی فروش اقلام فرهنگی کنند. اقدام دیگری که در خیلی از شهر ها حتی در تهران هم هست دست فروشی برخی از مواد غذایی در قالب چرخ دستی هست شهرداری ها می توانند با ارایه چرخ های زیبا و یک شکل استاندارد در نقاط مشخص علاوه بر نظارت کیفی بر محصول به زیبایی شهر نیز کمک کنند. بعداز بوجود آمدن این شرایط هم کرامت انسانی خریدار و فروشنده حفظ می شود هم به اشتغال کمک می کند و هم درگیری های آزار دهنده خاتمه می یابد. بعد از بوجود آمدن این شرایط اگر سو استفاده کننده ای نیز وجود داشته باشد هم مردم برخورد می کنند هم به شهرداری حق برخورد مناسب را می دهند.»

سید امیر فتاحیان مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: روز گذشته  جلسه‌ای در این منظور برگزار شد و در حال هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ساز و کار اجرایی این طرح در استانداری هستیم،‌گفت: به زودی ساماندهی دستفروشان در تهران آغاز می‌شود و تا کنون بخشی از مجوزها را دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه به صورت پایلوت این ساماندهی در چهارراه ولیعصر، خیابان امیراکرم، جمهوری و تجریش انجام می‌شود، گفت: برای ساماندهی دستفروشان برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

فتاحیان با بیان اینکه روزبازارهایی برای این دستفروشان ایجاد می‌کنیم،‌گفت: برخی از این افراد نیازمند هستند و ما قصد اذیت کسی را نداریم و به همین منظور برای آنها مکان‌هایی را در نظر می‌گیریم اما نباید دستفروشان در کنار خیابان باشند و سدمعبر کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =