کد خبر : 130899
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
-

بیمه‌‌نامه‌ها الکترونیکی صادر می‌شود

بیمه‌‌نامه‌ها الکترونیکی صادر می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا سلیمانی در حاشیه افتتاح شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح کشور برخی از سوانح و تصادف ساختگی داریم که خسارت‌های را دریافت کرده که از نظر ما منصفانه نیست. وی با اعلام اینکه به لحاظ رسمی برای این موارد پرونده رسمی وجود ندارد،

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا سلیمانی در حاشیه افتتاح شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح کشور برخی از سوانح و تصادف ساختگی داریم که خسارت‌های را دریافت کرده که از نظر ما منصفانه نیست.

وی با اعلام اینکه به لحاظ رسمی برای این موارد پرونده رسمی وجود ندارد، بیان کرد: برخی از افراد به نوعی خسارت بیشتر مطالبه می‌کنند و حتی برخی‌ها بدون خسارت نسبت به درخواست خسارت اقدام می‌کنند که ما به عنوان خسارت متقلبانه این موضوعات را مطرح می‌کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس شواری عالی بیمه خاطرنشان کرد: بررسی اولیه انجام دادیم که ۲۰ درصد خسارت‌های که اعلام می‌شود تخلف یا متقلبانه است که به دنبال کاهش این موضوع هستیم که بنا داریم با ابزارهای نوین جلوی این کار را بگیریم.

وی بیان کرد: در بخش شخص ثالث به دنبال صدور بیمه نامه‌های الکترونیکی هستیم و حتی نسبت به نصب دستگاه‌های سخت و نرم‌افزاری اقدام کنیم که جلوی خسارت‌های نادرست را بگیریم به این دلیل که وقتی دستگاه به صورت نرم‌افزار و سخت‌افزار روی ماشین نصب کنیم به نفع بیمه شده و شرکت‌های بیمه‌ای است.

وی در خصوص پرداخت خسارت ها، ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها پرداخت و جبران شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی در مورد بیمه شخص ثالث، تصریح کرد: قانون بیمه شخص ثالث یک قانون مترقی است که پوشش‌های خوبی برای مقصرین و زیان دیده‌های حوادث دارد و به رفاه مردم کمک می‌کند.

سلیمانی افزود: یکی از ویژگی‌های قانون جدید بیمه شخص ثالث هر سال نیاز به خرید مردم برای الحاقیه نیست.

وی اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه هر سال نرخ بیمه را افزایش می‌دهد تا سقف بیمه‌نامه را شرکت‌های بیمه و مازاد بر سقف را صندوق پرداخت می‌کند که این باعث افزایش حجم پرونده‌ها شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه امسال در حوادث رانندگی در کشته‌ها و مصدومان در کل کشور رشد داشتیم، گفت: این امر باید یک دغدغه ملی شود و همه مدیران ذیربط برای این تغییر آن برنامه‌ریزی و فکر کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − چهار =