کد خبر : 130893
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
-

استیضاح شهردار ساری نیاز به زمان دارد

استیضاح شهردار ساری نیاز به زمان دارد

به گزارش قائم آنلاین، موضوع استیضاح مهدی عبوری شهردار ساری از سوی شورای شهر مرکز مازندران به بحث داغ محافل عمومی و اصحاب رسانه تبدیل شده است. موضوعی که طرح آن از سوی یکی از اعضای شورای شهر در جلسه اخیر، موجی از اظهارنظرها و حرف‌های ضدونقیض موافق و مخالف در خصوص علل این استیضاح

به گزارش قائم آنلاین، موضوع استیضاح مهدی عبوری شهردار ساری از سوی شورای شهر مرکز مازندران به بحث داغ محافل عمومی و اصحاب رسانه تبدیل شده است.

موضوعی که طرح آن از سوی یکی از اعضای شورای شهر در جلسه اخیر، موجی از اظهارنظرها و حرف‌های ضدونقیض موافق و مخالف در خصوص علل این استیضاح و اصل این ماجرا را به راه انداخته است.

داستان از آن‌جا آغاز شد که تعدادی از اعضای شورا در جلسه اخیرشان، فروش زمین سکوی تخلیه زباله واقع در کیلومتر یک جاده ساری به قائمشهر را غیرقانونی دانسته و خواستار استیضاح شهردار مرکز استان شدند.

آن‌ها معتقد بودند انجام ‌معاملات شهرداری باید با تصویب و اجازه شورا انجام شود، و شهرداری اقدام به معامله‌ای کرده است که مصوبه شورا ندارد.

طی روزهای اخیر جدا از اظهارنظر‌های گوناگون، نظرات و اظهارات متفاوتی هم از سوی اعضای شورای شهر در حمایت و مخالفت از طرح موضوع استیضاح مطرح شده است و این عدم وحدت رویه، نشان از وجود عدم اتفاق‌نظر میان اعضا دارد که ممکن است کار استیضاح را به عقب بیندازد و یا کلا منتفی کند.

برای روشن شدن این موضوع، گفت‌وگویی را با کوروش یوسفی ساداتی عضو شورای شهر ساری انجام داده‌ایم که در ذیل می‌خوانید:

کوروش یوسفی در خصوص طرح موضوع استیضاح شهرداری ساری گفت: اینکه استیضاح شهردار در همه شهرهای کشور از سوی شوراهای شهر یا احدی از اعضای شورا مطرح می‌شود، حق طبیعی شوراهای شهر است.

وی افزود: این حق طبیعی را قانون به شوراهای شهر داده است که هم در ماده ۸۱ قانون حق تفحص داده است و هم در شرح وظایف و حیطه قانونی کار شوراها به آن اشاره شده است.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه این مسأله در بحث شورای قبلی مطرح نشده است؛ خاطرنشان کرد: این مسأله یک موضوع خارج جلسه و خارج از عُرفی بود که امر طبیعی بود و این‌قدر حاشیه افتاده بر اصل و متن کار ما، که برای خودمان هم جالب است.

یوسفی اضافه کرد: با همه این اوصاف، استیضاح حق طبیعی شورا و عضو شوراهای شهری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این خصوص که آیا استیضاح از شهردار در دست اقدام و اجرا قرار دارد؛ اعلام کرد: ما به زمان احتیاج داریم.

حال با این اظهارات عضو شورای شهر و اظهارات دیگر اعضا باید دید کار استیضاح در ادامه به کجا خواهد کشید و چه اتفاقی در پیش روی شهرداری و شورا است؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 5 =