کد خبر : 130693
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۸:۴۵
-

نظر امام خمینی(ره) درباره پخش فوتبال و کُشتی از تلویزیون

نظر امام خمینی(ره) درباره پخش فوتبال و کُشتی از تلویزیون

به گزارش قائم آنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی در دوران حیات امام مسئولیت سازمان صدا و سیما را بر عهده داشت و از امام در خصوص برنامه های تلویزیون استفتاء گرفت. ۳۰ آذرماه ۱۳۶۶ بود که پاسخ امام‌خمینی به استفتاء مسئولان صدا و سیما در رابطه با برنامه‌های نمایشی و فیلم‌های تلویزیون، به نگرانی‌ها و دغدغه‌های

به گزارش قائم آنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی در دوران حیات امام مسئولیت سازمان صدا و سیما را بر عهده داشت و از امام در خصوص برنامه های تلویزیون استفتاء گرفت. ۳۰ آذرماه ۱۳۶۶ بود که پاسخ امام‌خمینی به استفتاء مسئولان صدا و سیما در رابطه با برنامه‌های نمایشی و فیلم‌های تلویزیون، به نگرانی‌ها و دغدغه‌های عده‌ای که گمان می‌کردند با تماشای این برنامه‌ها مرتکب گناه می‌شوند، خاتمه داد.

حضرت امام در پاسخ نوشتند که نظر نمودن به این قبیل فیلم‌ها و نمایشنامه‌ها هیچ یک اشکال شرعی ندارد و بسیاری از آنها آموزنده است و پخش آنها نیز اشکالی ندارد. و همین طور فیلمهای ورزشی و آهنگها اکثراً بی‌اشکال است. گاهی خلافْ به طور نادر دیده می‌شود، که باید بیشتر مواظبت کرد.

لکن دو نکته باید مراعات شود: اول آنکه کسانی که گریم می‌کنند باید محرم باشند و اجنبی حرام است چنین کاری را انجام دهد. دوم آنکه بینندگان از روی شهوت نظر نکنند.

کد مطلب: ۳۷۱۱۹۲
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 4 =