کد خبر : 130535
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۸:۳۵
-

شیخ‌نشین‌های میزبان به دنبال ماجراجویی

شیخ‌نشین‌های میزبان به دنبال ماجراجویی

به گزارش قائم آنلاین،  امارات به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در گروه A قرار دارد و باید با تیم‌های تایلند، هند و بحرین رقابت کند. تورنمنتی که بعد از ۲۳ سال دوباره به میزبانی کشور شیخ‌نشین و متمول حاشیه خلیج‌فارس برگزار خواهد شد تا تب فوتبال در این منطقه به بالاترین حد خود برسد. هفدهمین

به گزارش قائم آنلاین،  امارات به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در گروه A قرار دارد و باید با تیم‌های تایلند، هند و بحرین رقابت کند. تورنمنتی که بعد از ۲۳ سال دوباره به میزبانی کشور شیخ‌نشین و متمول حاشیه خلیج‌فارس برگزار خواهد شد تا تب فوتبال در این منطقه به بالاترین حد خود برسد. هفدهمین دوره مسابقات معتبر آسیا در هشت استادیوم کلاس جهانی در ابوظبی، العین، دبی و شارجه برگزار خواهد شد.

 

امارات+ورزشگاه

 

امارات یک پادشاهی مطلقه فدرال در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان، در خاورمیانه است که از جنوب با قطر و عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال با خلیج فارس همسایه است. مساحت این کشور ۸۳٬۶۰۰ کیلومترمربع است که در رده ۱۱۵ دنیا از نظر پهناوری قرار می‌گیرد.

آب‌وهوایی بیابانی و سرزمینی هموار دارد که قسمت شرقی آن کوهستانی و سردتر است و تنها ۰٫۷۷ درصد خاک آن قابل کشاورزی است. فقط ۱۹ درصد اهالی این کشور اصلیت اماراتی دارند و ۲۳ درصد از اعراب دیگر کشورها و ایرانیان و حدود ۵۰ درصد از اهالی جنوب آسیا هستند. زبان رسمی کشور عربی است و انگلیسی، فارسی، اردو و هندی نیز کاربرد زیادی دارد. مذهب رسمی این کشور اسلام است که حدود ۹۶٪ مردم را شامل می‌شود.

 

1396090410210064412598464

 

تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی نماینده فوتبال کشور امارات در مسابقات بین‌المللی است. این تیم مجموعه‌ای است از بهترین بازیکنان رشته فوتبال در امارت و زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کند و عضو فیفا است. امارات در سال نودمیلادی توانست در دور پایانی جام جهانی فوتبال شرکت کند اما هر سه بازی خود را باخت. تیم ملی امارات در سال ۱۹۹۶ نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا شد. نخستین حضور این تیم در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ است.

 

uae-national-team-players-28849

 

آلبرتو زاکرونی مربی ایتالیایی تیم فوتبال امارات در تیم‌هایی چون ونیزیا، بولونیا، اودینزه، آ.ث. میلان، لاتزیو، اینتر میلان، تورینو، یوونتوس و تیم ملی ژاپن مربیگری کرده‌است. وی گرچه مربی چندان بزرگی محسوب نمی‌شود اما در تیم‌های بسیار مطرحی مربیگری کرده‌است.
از جمله مربیگری در هر سه باشگاه مطرح ایتالیا، میلان، اینتر و یوونتوس و همچنین در لاتزیو در دوران اوج قدرت این تیم مربیگری کرده‌ و تقریباً در اکثر این تیم‌ها نتایج نه چندان راضی کننده‌ای گرفته‌است. وی در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ هدایت تیم ملی امارات را برعهده گرفت.
2378215_big-lnd-th3

عمر عبد الرحمن أحمد الراقی العمودی مشهور به عموری؛ به عنوان هافبک هجومی در تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی و باشگاه فوتبال الهلال عربستان بازی می‌کند.

عمر عبدالرحمن در ریاض، عربستان سعودی در خانواده‌ای از طبقهٔ کارگر و اهل شهر حضرموت یمن زاده شد و فوتبال خود را در باشگاه الهلال آغاز کرد. باشگاه الهلال شهروندی عربستان را تنها به او و نه به خانواده اش می‌داد؛ به این دلیل او پیشنهاد این باشگاه را رد کرد.

باشگاه فوتبال العین پس از علاقه‌مندی به او پذیرفت به کل خانواده اش شهروندی اعطا کند. در نهایت وی به تیم العین و دو برادرش (محمد عبدالرحمن و خالد عبدالرحمن) به آکادمی جوانان این تیم پیوستند. وی در سال ۲۰۱۵ سومین بازیکن آسیا شد و در سال ۲۰۱۶ مرد سال فوتبال آسیا را از آن خود کرد.

 

jpeg

 

علی احمد مبخوت در ۵ اکتبر ۱۹۹۰ به دنیا آمد. یک بازیکن فوتبال اهل امارات متحده عربی است. وی همچنین در تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی بازی کرده‌است. امید اصلی گلزنی تیم فوتبال امارات در جام ملت‌های آسیا این بازیکن است.

مبخوت اگرچه یک مهاجم است و وظیفه گلزنی را بر عهده دارد، در فواصل دورتر از دروازه حریفان هم توانایی های خود را نشان داده است. او دقایق بسیاری از بازی را پشت محوطه تیم حریف سپری می کند و با توپ گیری، سعی در راه انداختن هم تیمی های خود و قرار دادن آنها در موقعیت گلزنی دارد.

یکی دیگر از توانایی های این مهاجم ۲۷ ساله در زدن ضربات از راه دور است. مبخوت چه در موقعیت های ایستگاهی و چه در جریان بازی شوت های خوبی را روانه دروازه حریفان می کند. شوت هایی که مبخوت در جریان بازی می زند، عمدتا از یک فرمول مشابه پیروی می کنند. او پشت به دروازه می ایستد، از هم تیمی هایش توپ می گیرد، سپس می چرخد و یا بلافاصله شوت می زند یا اینکه پس از یک حرکت عرضی خود را برای ضربه زدن مهیا می کند.

ستاره خط حمله تیم الجزیره همانقدر که در زدن شوت هنرمند است، در نبردهای هوایی هم موفق ظاهر می شود. گلزن اصلی الجزیره در ارسال ها و موقعیت های هوایی هم خود مبخوت است و نمی توان در هیچ شرایطی چشم از او برداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =