کد خبر : 130521
تاریخ انتشار : شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
-

نباید قرآن را محلی برای کسب درآمد قرار دهیم

نباید قرآن را محلی برای کسب درآمد قرار دهیم

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله حسینی بوشهری، ۳۰ آذر ماه در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری دارالقرآن کریم امام علی(ع) بخش خواهران در بیت علامه طباطبایی در قم گفت: پیامبر اکرم(ص) بیان کردند که گرامی ترین افراد پس از انبیای الهی، عالمان دین و در مرحله بعد حاملان قرآن کریم هستند. وی افزود: امتیازات این

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله حسینی بوشهری، ۳۰ آذر ماه در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری دارالقرآن کریم امام علی(ع) بخش خواهران در بیت علامه طباطبایی در قم گفت: پیامبر اکرم(ص) بیان کردند که گرامی ترین افراد پس از انبیای الهی، عالمان دین و در مرحله بعد حاملان قرآن کریم هستند.

وی افزود: امتیازات این دو گروه نیز خاص و جالب توجه است؛ این دو گروه چون انبیا رحلت و محشور می‌شوند؛ امتیاز دیگر آن است که جواز عبور از صراط را دارند و امتیاز دیگر آن است که همان پاداشی که نصیب انبیا می‌شوند را دریافت می‌کنند ؛ پیامبر اکرم بیان کردند که خوشا به حال عالمان و حاملان قرآن زیرا این دو گروه انسان های بزرگی هستند و کرامت و شرف دارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: اگر انسان می‌خواهد با خدا سخن بگوید باید نماز بخواند و موقعی که می‌خواهد خدا با او سخن بگوید قرآن بخواند؛ بهترین و رساترین خبر، خبر قرآنی است.

حسینی بوشهری بیان کرد: تواریخ همیشه دستخوش حوادث هستند ولی تنها تاریخی که بهترین زیباترین و کاملترین نوع بیان را دارد، تاریخ بیان شده از سوی قرآن کریم است؛ قرآن جهت دهنده حرکت انسان است و به انسان حرکت می‌دهد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: قرآن کریم بهترین قانون برای اداره امور جامعه است زیرا این کتاب، قانونی ارایه می دهد که ولایت و سرپرستی در مرحله اول با خدا است؛ کار قرآن کریم، ارایه قانونی است که قانون گذار آن خدا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن به ما می گوید که مرد و زن در پیشگاه الهی یکسان هستند و تقوا و عمل صالح، ممیزه آنها است؛ حیات طیب از آن کسی است که عمل صالح دارد؛ قرآن کریم زن و مردم مومن را ولی و متعهد به هم قرار می دهد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: قرآن کریم مایه آرامش است؛ احساس آرامش روحی یکی از هدیه های بزرگ قرآن به انسان ها است؛ برای رسیدن به آرامش باید با قرآن کریم آشنا شد و در مرحله بعد در او تدبر کرد؛ حفظ و آشنایی با قرآن مقدمه تدبر در قرآن کریم است؛ اگر با قرآن کریم آشنا باشیم به این معنی است که وقتی به تک تک آیات قرآن می‌رسیم به مخاطب او مبدل شده ایم.

حسینی بوشهری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و بزرگان و صالحان تاکیدات بسیاری به توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور دارند؛ نباید به این سطح بنده کرد باید ضمن رعایت اصول و فنون قرآنی جایزه را از دست فرشتگان الهی دریافت کنیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: نباید در دنیا، قرآن را مایه درآمد مادی خود قراردهیم؛ بلکه قرآن کریم داروی دردهای انسان است؛ برخی الفاظ قرآن را حفظ می‌کنند ولی حدود قرآن را ضایع می‌کنند.

وی گفت: امسال که سال بلوغ انقلاب اسلامی است و همین امسال نیز می‌توانیم برای همه الگو باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + سه =