کد خبر : 130461
تاریخ انتشار : شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
-

جدیدترین اظهارات طاهری در خصوص گزینه خبرساز و جنجالی پرسپولیس

جدیدترین اظهارات طاهری در خصوص گزینه خبرساز و جنجالی پرسپولیس

به گزارش قائم آنلاین، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره مهدی طارمی و قرارداد جنجالی وی با ریزه اسپور به صحبت پرداخت. علی‌اکبر طاهری که یکی از داوران کنگره فوتبال کلینیک است، درباره جابجایی زودهنگام مربیان با تصمیم مدیران کم طاقت فوتبال ایران گفت: تجربه‌ای که ما در پرسپولیس داشتیم به این صورت نبود. علیرغم اینکه

به گزارش قائم آنلاین، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره مهدی طارمی و قرارداد جنجالی وی با ریزه اسپور به صحبت پرداخت.

علی‌اکبر طاهری که یکی از داوران کنگره فوتبال کلینیک است، درباره جابجایی زودهنگام مربیان با تصمیم مدیران کم طاقت فوتبال ایران گفت:

تجربه‌ای که ما در پرسپولیس داشتیم به این صورت نبود. علیرغم اینکه اول فصل یادتان هست در فصل ۹۴/۹۵ که ما بودیم، کار تیم با وجود کیفیت خوب بازیکنان با نتیجه همراه نمی‌شد و بعد از چند هفته در رده شانزدهم جدول بودیم. اما با حمایت‌هایی که صورت گرفت دیدیم که مربی کار خودش را کرد و بچه ها زحمت خود را کشیدند و به خاطر ناداوری‌ها و تفاضل گل دوم شدیم. به طور کلی باید ببینیم در باشگاه مورد نظر این پایه‌ها وجود دارد یا خیر. هرچقدر به سازمان رجوع کنید این سازمان است که به شما خط و راه را نشان می‌دهد و رویکرد شما را اصلاح می‌کند.

علی‌اکبر طاهری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه در ماجرای مهدی طارمی و محرومیت پرسپولیس خیلی‌ها شما و ترکاشوند (مسوول نقل و انتقالات وقت پرسپولیس) را مقصر می‌دانستند، گفت:

ما در یک برنامه (شب‌های فوتبالی) بودیم و فکر می‌کنم تمام توضیحات را دادم. در آن برنامه تمام اسناد و مدارک را نشان دادم و یکی از مباحثی که وجود داشت آن باشگاه محوری و اقتدار باشگاه است. اگر ما اقتدار باشگاه را سرلوحه قرار دهیم همچین اتفاقی رخ نمی‌دهد. ببینید همان ابتدای کار یک فردی را می‌دیدم که در کنار زمین و در اطراف بازیکنان کسانی بودند که مسوولیت سازمانی نداشتند. ما آنها را از حوزه کار تمرین و سرمربی داشت خارج کردیم. خیلی‌ها عادت داشتند بعد از بازی به رختکن بروند ولی ما جلوی آن را گرفتیم. هیچ جای دنیا اینگونه نیست که یک فرد بیاید و مثلا با یک سکه یا چیزهای دیگر بچه‌ها را تشویق کند، این باشگاه است که این مسایل را هدایت می‌کند. این چیزی است که ما به عنوان باشگاه محوری استراتژی آن را حفظ کردیم و به جلو رفتیم. آن اتفاق (طارمی و ریزه اسپور) را با اسناد نشان دادم. پرداختی که صورت گرفت بدون اطلاع و هماهنگی با باشگاه بود. وکیل ریزه اسپور به وکیل ما و باشگاه و مدیر امور بین الملل‌مان در نشستی که در ترکیه داشتیم گفت آن سندی که شما از تهران برای ما فرستاده شد که اسپانسر شما این پول را داده است. چون معتقد بودند که این موضوع «اغوا» بوده است و ما گفتیم اغوا نکردیم و خود این بازیکن می‌خواست برگردد. این موضوع را برای اولین بار می‌گویم؛ تنها بازیکنی که مورد تنبیه قرار گرفته ‌شد که اگر باشگاه قهرمان نشود مال آقای طارمی بود. پس ما اغوا نکردیم و حتی تنبیه هم داشتیم و خیلی فشرده و بسته کار کردیم. اما آن چیزی که وجود داشت، گفتند تبلیغ اسپانسر بوده و سربرگ اسپانسر است. همان سند را وکیل ریزه اسپور به هیات سه نفره ما نشان داد. آنها گفتند یک بخش را هم از طریق اسپانسر داده‌اید و این محکومیت ما بود و اصلا باشگاه در جریان نبود. متاسفانه در این جریان همچین مطالبی گفته شد ولی همان موقع که گفتم یک کنفرانس خبری در باشگاه خواهم گذاشت آقای گرشاسبی مدیر باشگاه گفتند چون الان با فولاد در حذفی هم باخته بودیم صلاح نیست و صحبتی انجام ندهید. به اقتدار باشگاه احترام گذاشتیم و سکوت کردیم.

 

علی‌اکبر طاهری در ادامه افزود:

ما نباید از باشگاه طلبکار باشیم و هر کاری کردیم برای پرسپولیس انجام دادیم. لیاقت هواداران پرسپولیس خیلی بیشتر است اینها است.

علی‌اکبر طاهری همچنین درباره بدهی‌های گذشته و بحث دو بازیکن اوکراینی که در زمان ترکاشوند به پرسپولیس منتقل شدند، گفت:

نه، اتفاقا کمیته اخلاق تشکیل شد و خود آقای برانکو هم در آنجا بودند. من اینجا می‌گویم که ۳ نفر بودند که در دوران آماده سازی بازیکنان در اوکراین حضور داشتند آقایان خوردبین، خمارلو و نیک سیرت بودند که بعد از تمرین به فروشگاه و جاهای دیگر رفتند. طبیعتا چون آشنایی نداشتند فردی (ایجنت اوکراینی‌ها) بوده که تازه ترکاشوند هم در آن زمان در اوکراین نبوده آنها را راهنمایی کرده است. به دلیل دعوای روسیه و اوکراین در آن زمان، تیم و باشگاه اوکراینی‌ها منحل شد و این بازیکنان آزاد شدند و اینها را با سابقه و رزومه معرفی کردند. بعد هم این آقایان موضوع را به برانکو منتقل کردند و سرمربی روی آنها مطالعه کرد و گفت که این دو بازیکن را می‌خواهیم. از آنجا به من اطلاع دادند که همچین اتفاقی رخ داده و من گفتم که باید به تهران بیایید و خود آقای برانکو این دو بازیکن را تایید کردند و گفتند برای دفاع و حمله خوب هستند. آنها در شاختار دونتسک بازی کرده و خوب بودند و انتقال صورت گرفت. متاسفانه کم اخلاقی و برای بعضی بی اخلاقی صورت گرفت و برخی حرف‌ها گفته می‌شد. من به جرات می‌گویم که هیچ گونه مطلبی نبوده ولی خب یک سری افراد می‌خواهند حرف‌هایی بزنند. یک مثالی هم داریم آن فردی که خواب است با یک تکان بیدار می‌شود ولی آن فردی که خودش را به خواب زده، می‌خواهد در برخی از برنامه‌های سیما باشد یا رادیو می‌خواهند جذب مخاطب کنند. این نشان می‌دهد که یک رسانه چقدر می‌تواند مخرب یا در جهت رشد کار کند.

 

علی‌اکبر طاهری در پایان درباره اینکه هواداران پرسپولیس مخالف بازگشت طارمی به تیم هستند، گفت:

من به همان استراتژی باشگاه محوری اعتقاد دارم و هرچه باشگاه صلاح می‌داند باید همان اتفاق رخ دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =