کد خبر : 130392
تاریخ انتشار : شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
-

تاجرنیا: خیلی‌ها زیر بار سخنگویی دولت نمی‌روند

تاجرنیا: خیلی‌ها زیر بار سخنگویی دولت نمی‌روند

به گزارش قائم آنلاین،  علی تاجرنیا عضو حزب منحله مشارکت در گفت‌وگو با انتخاب» اظهار داشت: ضعف اطلاع‌رسانی دولت فقط مختص ماه‌های اخیر و نداشتن سخنگو نیست. متأسفانه دولت از ابتدای تشکیل و حضورش حتی در دوره اول آنچنان که باید و شاید از امکان پاسخگویی مناسب برخوردار نبود. وی افزود: بخش عمده این موضوع

به گزارش قائم آنلاین،  علی تاجرنیا عضو حزب منحله مشارکت در گفت‌وگو با انتخاب» اظهار داشت: ضعف اطلاع‌رسانی دولت فقط مختص ماه‌های اخیر و نداشتن سخنگو نیست. متأسفانه دولت از ابتدای تشکیل و حضورش حتی در دوره اول آنچنان که باید و شاید از امکان پاسخگویی مناسب برخوردار نبود.
وی افزود: بخش عمده این موضوع به نوع نگاه حلقه اول نزدیکان روحانی برمی‌گردد. آنها عمدتاً تا قبل از این بیشتر در جایگاه‌هایی حضور داشتند که کمتر نیاز به مواجهه با افکار عمومی و پاسخگویی داشتند، به همین دلیل کمتر روحیه پاسخگویی در این حلقه وجود دارد.
وی تأکید کرد: متأسفانه وزرای روحانی هم این نقش را به درستی ایفا نمی‌کنند و بخش عمده دفاع از عملکرد دولت بر دوش شخص رئیس‌جمهور است.
تاجرنیا گفت: از دیدگاه من، فقدان سخنگو نیز نشأت گرفته از همین علل‌هاست. احساس می‌شود دولت در حال حاضر در موضع منفعلانه قرار دارد. همین امر باعث می‌شودبسیاری از افراد زیربار قبول کردن مسئولیت سخنگویی نروند.
وی با بیان اینکه سخنگویی برای هیچ کس در مجموعه دولت اهمیتی ندارد افزود: افراد احساس می‌کنند دولت عملکرد قابل دفاعی ندارد و حرفی برای گفتن ندارد.
وی ادامه داد: دولت عملکردهای مثبت زیادی داشته و اگر مسئولیت پاسخگویی دولت در دست افرادی بود که می‌توانستند به خوبی نقش خود را ادا کنند، افکار عمومی هم نسبت به بسیاری از اقدامات دولت مطلع می‌شدند.
تاجرنیا یادآور شد: مردم کم‌کم به این نتیجه می‌رسند دولت عملکردی ندارد که نیاز به سخنگویی داشته باشد.
او افزود: برخی افراد و حتی خود روحانی در ابتدا فکر می‌کردند گفتمانی به نام اعتدال شکل گرفته و این گفتمان روحانی را به پیروزی رسانده در حالی که این گفتمان زیر شاخه و لاینفک اصلاحات قرار داشت که روحانی و برخی دوستان اصولگرای خود بامشی‌یی که داشتند به این سمت و این جریان فکری رجوع کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 14 =