کد خبر : 130580
تاریخ انتشار : شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
-

بیش از ۲۹۰ هزار تن مرکبات در شهرستان قائم‌شهر برداشت شد

بیش از ۲۹۰ هزار تن مرکبات در شهرستان قائم‌شهر برداشت شد

به گزارش قائم آنلاین، مجید جعفری با اشاره به برداشت مرکبات در ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان گفت: از این میزان ۲۲۸ هزار پرتقال، ۶۰ هزار تن نارنگی و ۴ هزار تن نارنج و لیموشیرین بوده است. وی با اشاره به ذخیره سازی ۷۰ هزار تن محصول باغی برای کمک

به گزارش قائم آنلاین، مجید جعفری با اشاره به برداشت مرکبات در ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان گفت: از این میزان ۲۲۸ هزار پرتقال، ۶۰ هزار تن نارنگی و ۴ هزار تن نارنج و لیموشیرین بوده است.
وی با اشاره به ذخیره سازی ۷۰ هزار تن محصول باغی برای کمک به رونق فروش، افزود: شهرستان قائم شهر دارای ۱۶۰ واحد سورتینگ بوده و برای جلوگیری از رنگ افزایی مرکبات، نظارت مشترک و مداوم با انجام گشت مستمر در این شهرستان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر از برداشت هزار و ۵۰۰ تن کیوی در این شهرستان خبر داد و پیش‌بینی کرد: امسال ۳ هزار و ۷۵۰ تن کیوی با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه، در باغ های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

جعفری با بیان اینکه تاکنون تولید مرکبات کل شهرستان بالغ بر ۳۵۰ هزار تن می باشد، از فعالیت های خدماتی این مدیریت شامل: آزمون خاک، توزیع نهاده ها و ارائه آموزشهای لازم خبر داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان قائم‌شهر با دارا بودن ۱۵۰ هکتار باغ کیوی و ۳۷۵ بهره بردار، سهم بسزایی در تولید محصول استان دارد، گفت: آفت سپردار سفید توت یکی از شایع ترین آفات درختان کیوی بوده که با تغذیه از این درختان موجب ضعف عمومی، ریزش برگ، خشکی سرشاخه ها و درخت می شود. همچنین برداشت صحیح و اصولی، آسیب نزدن و زخمی شدن و سالم بودن میوه در کاهش ضایعات و افزایش ماندگاری در سردخانه ها تاثیر خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 8 =