کد خبر : 130286
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
-

یلدایی‌ترین‌ شب‌های تاریخ فوتبال ایران؛ از تحقیر سرخآبی‌ها تا اشک‌های یوزها!

یلدایی‌ترین‌ شب‌های تاریخ فوتبال ایران؛ از تحقیر سرخآبی‌ها تا اشک‌های یوزها!

به گزارش قائم آنلاین، در آستانه شب یلدا و هیجان این مناسبت دیرینه، تمامی خاطرات خوش یا در حال یادآوری شدن هستند یا ساخته می‌شوند، برای فوتبالی‌های داخلی شب یلدا چندان خاطرات پررنگی را به جای نگذاشته است، چرا که خیلی اتفاق مهم و تاثیرگذاری در این شب سنتی رقم نخورده است اما می‌توان با

به گزارش قائم آنلاین، در آستانه شب یلدا و هیجان این مناسبت دیرینه، تمامی خاطرات خوش یا در حال یادآوری شدن هستند یا ساخته می‌شوند، برای فوتبالی‌های داخلی شب یلدا چندان خاطرات پررنگی را به جای نگذاشته است، چرا که خیلی اتفاق مهم و تاثیرگذاری در این شب سنتی رقم نخورده است اما می‌توان با اقتباس‌گیری از طولانی‌ترین شب سال، شب‌های تمام نشدنی فوتبال کشور را مرور کرد؛ شب‌هایی که هر ثانیه آن هزاران ساعت بود…

 

ایران ۱_۳ بحرین

 

از این شب تلخ و دردناک به عنوان شب سیاه فوتبال ایران نقل می‌شود؛ مردان میرسلاو بلاژویچ در منامه می‌بایست برای کسب جواز صعود خود به رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۲  به میدان می‌رفتند؛ با توجه به شاه‌مهره‌هایی همچون علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، علیرضا نیکبخت واحدی، کریم باقری، رحمان رضایی و جواد نکونام در ترکیب اصلی تیم ملی ایران، پیروزی بر روی کاغذ از آن ما بود اما اتفاقی شوکه کننده میلیون‌ها هوادار در عطش صعود را که برای یک جشن بزرگ ملی در سرتاسر ایران آماده شده بودند در ماتم فرو برد.

ایران و بحرین
ایران و بحرین

 

تیم ملی با نتیجه ناباورانه ۳_۱ برابر بحرین در پایان این دیدار شکست خورد و از صعود به جام‌جهانی بازماند تا بازیکنان بحرین در کثیف‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین رفتار ممکن پرچم عربستان سعودی را به اهتزاز دربیاورند و بابت صعود تیمی دیگر جشن شادی را برابر بازیکنان بُهت زده ایران برپا کنند. علی دایی آقای گل جهان فوتبال زننده تک گل تیم ملی در این دیدار بود که همواره آن را تلخ‌ترین گل دوران بازیگریش می‌نامد! در آن لحظات و آن ساعات سخت‌ترین و تلخ‌ترین شب فوتبالی ایران ساخته شد که صدای تیک تاک ساعات تا پاسی از بامداد در خانه هواداران تنها صدای قابل شنود بود!

 

العین ۶ -۱ استقلال

 

علیرضا منصوریان که قرار بود شگفتانه‌های خود را به هواداران استقلال هدیه کند و پیش از ابتدای فصل خط و نشان‌های بسیاری را برای رقبا کشیده بود، با لشگر غرور زده خود پای به خانه العین امارات گذاشت تا برابر هیولاهای این تیم به مبارزه بپردازد. استقلالی‌ها در دیدار رفت با نمایشی تحسین برانگیز توانسته بودند با نتیجه ۱_۰ العین را در استادیوم آزادی شکست بدهند و در رویای صعود به مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان آسیا، خود را در آستانه حضور در جمع ۸ تیم برتر آسیا ببینند، اما آنها نمی‌دانستند که در بن‌زاید قرار است چه شب شوم و اسف‌باری برایشان رقم بخورد.

استقلال و العین
استقلال و العین

 

شاگردان منصوریان در پایان این دیدار با نتیجه باورنکردنی ۶_۱ متحمل شکستی ناگوار شدند تا سنگین‌ترین باخت تاریخ این تیم در آسیا رقم بخورد و فارغ از کُری خوانی‌های مرسوم، قرمز و آبی و سبز و زرد و … در شوک این شکست فرو بروند، چرا که در این شب نحس فوتبال ایران بر پیکر خود زخم عمیقی را دید تا بدترین شب ممکن از سوی آبی‌ها به فوتبال ایران هدیه داده شود که هرگز از ذهن مخاطبین و هواداران پاک نخواهد شد.

 

پرسپولیس ۰ -۴ الهلال

 

در حالی که پرسپولیس تهران در اوج آمادگی قرار داشت و رویای بزرگ قهرمانی در آسیا در سر می‌پروراند، در آستانه برگزاری دیدار دور رفت مرحله ۱/۴ نهایی برابر الهلال در کشور بی‌طرف عمان، با برملا شدن شاهکار تیم مدیریتی و نیز شخص مهدی طارمی، فیفا سرخ‌ها را از حضور در ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد تا در اوج امید، یأس به مردان برانکو القا شود و آقای خیریت با لبخندهای زهرآلودش جان رویاهای هواداران را بگیرد!

پرسپولیس و الهلال
پرسپولیس و الهلال

 

پرسپولیس که دچار شوک این محرومیت سنگین بود در برابر الهلال عربستان با نتیجه‌ سنگین ۴_۰ شکست خورد تا رسماً کار آنها در لیگ قهرمانان آسیا و در همان دیدار دور رفت به پایان برسد! این اتفاق تنها چند هفته پس از آن فاجعه بزرگ استقلال رقم خورد تا پرسپولیسی‌ها نیز رقیب دیرینه خود را در فاجعه آفرینی تنها نگذاشته باشند و آنها نیز شوکی کُشنده را به فوتبال کشور وارد نمایند و برابر سعودی‌ها تحقیری هضم نشدنی را به تمام طیف‌های فوتبالدوست ایران هدیه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =