کد خبر : 129733
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۰۵
-

کاهش مصرف نمک مهم‌ترین علت پیشگیری از پر فشاری خون

کاهش مصرف نمک مهم‌ترین علت پیشگیری از پر فشاری خون

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، «نسرین علیزاده» افزود: نمک اصلی‌ترین علت افزایش فشارخون است و فشارخون اصلی‌ترین علت مرگ و میر در جهان است. وی با اشاره به این‌که مصرف نمک در ایران بیش از دوبرابر میزان مجاز است، در ادامه خاطرنشان کرد: حدود دو سوم نمک

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، «نسرین علیزاده» افزود: نمک اصلی‌ترین علت افزایش فشارخون است و فشارخون اصلی‌ترین علت مرگ و میر در جهان است.

وی با اشاره به این‌که مصرف نمک در ایران بیش از دوبرابر میزان مجاز است، در ادامه خاطرنشان کرد: حدود دو سوم نمک دریافتی مردم از طریق مصرف مواد غذایی حاوی نمک وارد بدن می‌شود.

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: مصرف نمک زیاد سبب پرفشاری خون شده و در نهایت به سکته‌های قلبی و مغزی که علت نخست مرگ ومیر در مردان(مصرف نمک در مردان بیش از زنان است) منجر می‌شود .

علیزاده افزود: بیماری‌های غیر واگیر از جمله فشار خون قابل پیشگیری بوده و مهم‌ترین اقدام در این زمینه کاهش مصرف نمک است.

این مسئول یادآور شد: کاهش مصرف نمک در حد ۵ تا ۶ گرم در روز(حدمجاز مصرف )خطر بیماری‌های قلبی را ۱۸ درصد و خط سکته مغزی را ۲۴ درصد کاهش می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − یک =