کد خبر : 129324
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۴۵
-

بیماری وحشتناک بیخ گوش نوزادان

بیماری وحشتناک بیخ گوش نوزادان

به گزارش قائم آنلاین، هیدرونفروز جنینی به ۴ گروه تقسیم می‌شود؛ خفیف، متوسط و شدید. به طور نرمال قطر قدامی خلفی لگنچه بین ۹ تا ۷ میلی‌متر است، این اعداد در اختلال نوع خفیف هیدرونفروز جنینی بین ۷ تا ۱۰، در نوع متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ و در نوع شدید آن به ۱۵ به

به گزارش قائم آنلاین، هیدرونفروز جنینی به ۴ گروه تقسیم می‌شود؛ خفیف، متوسط و شدید. به طور نرمال قطر قدامی خلفی لگنچه بین ۹ تا ۷ میلی‌متر است، این اعداد در اختلال نوع خفیف هیدرونفروز جنینی بین ۷ تا ۱۰، در نوع متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ و در نوع شدید آن به ۱۵ به بالا می‌رسد.

اسفندیار درباره عوارض و درمان هیدرونفروز خفیف و شدید اظهار کرد: ۵۰-۶۰ درصد نوزادانی که تورم کلیه یا هیدرونفروز دارند به نوع خفیف آن مبتلا هستند و تا قبل از ۲ سالگی به صورت تدریجی درمان خواهند‌ شد، البته بهتر است در این حالت برای پیشگیری از عفونت‌های اداری، تحت پیگیری و درمان دارویی قرار بگیرند، در موارد که هیدرونفروز شدید باشد باید از جراحی لاپروسکوپی استفاده ود.

فوق تخصص کلیه اطفال درمورد رفلاکس ادراری گفت: در این بیماری، ادرار به سمت بالا یعنی به سمت مثانه و کلیه باز می‌گردد که در این حالت مخصوصا در هنگام انقباض مثانه، فشار مثانه بالاتر رفته و عفونت ادراری ایجاد می‌شود. اگر رفلاکس ادراری خیلی پیشرفت کند، دفع پروتئین، فشار خون و نارسایی کلیه اتفاق خواهد افتاد.

درمان رفلاکس ادراری

وی درباره درمان رفلاکس ادراری بیان کرد: درمان این اختلال بستگی به وضعیت بیمار دارد؛ اگر بیمار نوزاد باشد با تزریق موادی به داخل محل اتصال حالب و لگنچه درمان می‌شوند و اگر بیمار کودک باشد باید جراحی انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + دوازده =