کد خبر : 129233
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۰۵
-

آيا چپ دستها ضريب هوشي بالاتري دارند؟

آيا چپ دستها ضريب هوشي بالاتري دارند؟

به گزارش قائم آنلاین،  اساس نظام طبيعي در آفرينش انسان، بر پايه راست دست بودن انسان استوار است. بر اين اصل اكثر انسان ها راست دست هستند و چپ دست بودن حكم استثنا را دارد. از سويي، مطالعه در زندگي هوشمندان و نوابغ عالَم ما را به اين نتيجه نمي رساند كه اكثر آنان چپ دست بودند،

به گزارش قائم آنلاین،  اساس نظام طبيعي در آفرينش انسان، بر پايه راست دست بودن انسان استوار است. بر اين اصل اكثر انسان ها راست دست هستند و چپ دست بودن حكم استثنا را دارد. از سويي، مطالعه در زندگي هوشمندان و نوابغ عالَم ما را به اين نتيجه نمي رساند كه اكثر آنان چپ دست بودند، بلكه راست دست بودن همه يا اكثر آنان، به خصوص انبياي الهي و امامان معصوم(ع) كه سر آمد و زيرك ترين هوشمندان و نوابغ بودند، به واقعيت نزديك تر مي باشد.

 

اگر چه گاهي برخي روزنامه ها و مجلات از قول بعضي دانشمندان در مورد بالاتر بودن ضريب هوشي تعدادي از چپ دست ها، مطالبي مي نويسند اما اين اظهارات جنبه علمي ندارد و تجربه و واقعيات آن را تأييد نمي كند و ديگر دانشمندان آن را نمي پذيرند. برخورد نمودن به چند نفر چپ دست كه از ضريب هوشي بالايي برخوردارند، دليل بر عموميت و كليّت آن نمي تواند باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − یک =