کد خبر : 128913
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
-

استقبال از دیکته‌های بیگانه و بی‌اعتنایی به مصوبات شورای انقلاب فرهنگی

استقبال از  دیکته‌های بیگانه و بی‌اعتنایی به مصوبات  شورای انقلاب فرهنگی

به گزارش قائم آنلاین،  عمده اعتراض برخی از اعضای شورا به بی‌توجهی عجیب رئیس‌جمهور به مصوبات این شورا مهم بوده است. این گروه به بی‌توجهی رئیس‌جمهور به قوانین و برنامه جامع شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حوزه زنان اعتراض داشته‌اند. نکته قابل تأمل این است که دولت همواره برای اجرای قوانین نهادهای خارجی و بین‌المللی

به گزارش قائم آنلاین،  عمده اعتراض برخی از اعضای شورا به بی‌توجهی عجیب رئیس‌جمهور به مصوبات این شورا مهم بوده است. این گروه به بی‌توجهی رئیس‌جمهور به قوانین و برنامه جامع شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حوزه زنان اعتراض داشته‌اند.
نکته قابل تأمل این است که دولت همواره برای اجرای قوانین نهادهای خارجی و بین‌المللی همچون یونسکو در زمینه زنان و خانواده علاقه‌مند و پیشتاز بوده است.
این در حالی است که برخی از این قوانین، از اساس با مبانی اسلامی و جمهوری اسلامی در تضاد است و معلوم نیست که دولت چرا به برنامه بومی شورای عالی انقلاب فرهنگی که منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی تدوین شده، بی‌میل است؟
حسن رحیم‌پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی چند روز قبل گفت: اینها قراردادهای خارجی که با عقاید و منافع ما در تضاد است را امضا می‌کنند و در مقابل، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نمی‌کنند.
رحیم‌‌پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نتیجه تفکر غرب‌زده برخی از مسئولین این است که مدام به دنبال امضای قراردادها و معاهدات خارجی همچون برجام، ‌FATF هستند.
وی با اشاره به بی‌توجهی‌هایی که به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود گفت: کنوانسیون اسلامی حقوق کودک نوشته شده و حتی سال گذشته هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد؛ اما رئیس‌جمهور آن را امضا و ابلاغ نمی‌کند که این عمل او برخلاف قانون است. دولت کنوانسیون اسلامی حقوق کودک، که خودمان تنظیم کرده‌ایم را ابلاغ نمی‌کند؛ اما کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل را ابلاغ و اجرا می‌کند.
ازغدی در ادامه افزود: اینها قراردادهای خارجی که با عقاید و منافع ما در تضاد است را امضا می‌کنند و در مقابل، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نمی‌کنند.
با این وجود ضروری است که دولت پاسخگو باشد که انجام توافقات بین‌المللی مانند سند ۲۰۳۰ در حوزه آموزش، موافقتنامه پاریس در حوزه محیط‌زیست، CFT، FATF و… چه مبنایی دارد؟ و مهمتر از این مورد، مشکل دولت و رئیس‌جمهور با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =