کد خبر : 128681
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
-

افزایش چندباره قیمت خودرو همزمان با مواضع ضد و نقیض دولت

افزایش چندباره قیمت خودرو همزمان با مواضع ضد و نقیض دولت

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه جهان صنعت در این زمینه نوشت: اجرای افزایش قیمت خودرو در طول چند هفته اخیر بسیار داغ شده و نقل قول‌های متعددی در مورد سرنوشت قیمت‌ها در بازار مطرح می‌شود. این شرایط خودروسازان که مدعی اصلی افزایش قیمت‌ها هستند مدام با ادله خاص خودشان بر طبل گرانی خود می‌کوبند. چندی

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه جهان صنعت در این زمینه نوشت: اجرای افزایش قیمت خودرو در طول چند هفته اخیر بسیار داغ شده و نقل قول‌های متعددی در مورد سرنوشت قیمت‌ها در بازار مطرح می‌شود. این شرایط خودروسازان که مدعی اصلی افزایش قیمت‌ها هستند مدام با ادله خاص خودشان بر طبل گرانی خود می‌کوبند.
چندی پیش خبری مبنی بر مخالفت رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو به نقل از رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی منتشر شد. به گفته سبحانی‌فر، تولید خودرو از ابتدای امسال با نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها کاهش شدیدی پیدا کرد. این کار موجب کاهش عرضه شد در حالی که تقاضا تغییری نکرد که موجب قیمت‌های نجومی در صنعت خودرو شد و بنا بر اعلام مسئولان وزارت صنعت، رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف است و سازمان حمایت و وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار باید تکلیف قیمت خودرو را مشخص کنند. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین به فارس گفت که به لحاظ شرایط خاص کشور وظایف شورای رقابت به ستاد تنظیم واگذار شد لذا باید وزارت صمت ورود و تعیین تکلیف کند. رئیس‌جمهور به گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید دارد که قیمت‌ها تغییر نکند بنابراین با ثابت ماندن قیمت‌ها و شرایطی که برای خودروسازان حاکم شده، کاهش تولید قیمت حاشیه‌ای را به صورت نجومی افزایش داده این در حالی است که قیمت کارخانه تغییری نداشته است.
این در حالی است که در مغایرت با اظهارات سبحانی‌فر، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال کارشناسی موضوع است، گفت: رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفتی نداشته است. رضا رحمانی در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرده است، به فارس گفت: خیر، این حرف را چه کسی زده است؟ وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت نکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =