کد خبر : 127480
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۱۵
-

سفر چه نقشی در درمان افسردگی دارد؟

سفر چه نقشی در درمان افسردگی دارد؟

به گزارش قائم آنلاین، این روزها سفر به عنوان یکی از راه‌های درمان افسردگی مطرح می‌شود و یکی از توصیه‌ها برای بهبود حال افراد توصیه به سفر رفتن است. سفر باعث دوری از استرس و نگرانی‌ها می‌شود و نتایج تحقیقات دانشمندان ثابت کرده که در افزایش طول عمر نیز موثر است.   براساس مطالعه مشترک

به گزارش قائم آنلاین، این روزها سفر به عنوان یکی از راه‌های درمان افسردگی مطرح می‌شود و یکی از توصیه‌ها برای بهبود حال افراد توصیه به سفر رفتن است. سفر باعث دوری از استرس و نگرانی‌ها می‌شود و نتایج تحقیقات دانشمندان ثابت کرده که در افزایش طول عمر نیز موثر است.

 

براساس مطالعه مشترک کمیته مطالعات بازنشتگی پیری و انجمن مسافرتی آمریکا، زنانی که حداقل دو بار در سال سفر می‌روند کمتر از آنهایی که هر شش سال یا بیشتر سفر می‌کنند، به حمله قلبی دچار می‌شوند، چون ذهن در سفر آرام‌تر است. همچنین مردانی که به طور سالانه سفر نمی‌روند در مقایسه با آنهایی که سفر می‌روند خطر مرگشان ۲۰ درصد بیشتر است و ۳۰ درصد بیشتر نیز به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند.

اگر قصد سفر به یزد را دارید می توانید با رفتن به صفحه رزرو هتل در یزد ، از قیمت هتل ها باخبر شوید.

پژوهشگران هلندی به تازگی روی اینکه آیا ما برای شادی سفر می کنیم؟ تحقیق کرده‌اند. آنها سطح رضایت ۱۵۳۰ بزرگسال هلندی را مورد بررسی قرار دادند که ۹۷۴ نفر آنها در طول این بررسی در تعطیلات بودند. این پژوهشگران متوجه شدند ماجراجویی خود باعث احساس شادی می‌شود و حتی در نوستالژی‌های سفر نیز ادامه پیدا می‌کند. «سفر كردن، فقط تماشا كردن و عكس گرفتن نیست، این تغییری است كه پایدار است تغییراتی كه سفر ایجاد می‌كند، در روح شما می‌ماند به طوری که شیوه زندگی شما پس از هر سفر تغییر می‌كند» و این چیزی است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت.

آشنایی با محیط های جدید و همکلام شدن با افراد بومی و غیربومی و فاصله‌ای که سفر ایجاد می‌کند باعث دوری از استرس می‌شود، مشکلی که بسیاری از مبتلایان به افسردگی با آن درگیرند. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد سه روز بعد از سفر، احساس اضطراب کمتر و احساس آرامش بیشتر می‌شود و این حالت تا هفته‌ها ادامه دارد. بیشتر مردم در سفر شادترند و کمتر نگران کار هستند. نتایج تحقیق محققان دانشگاه کرنل نشان می‌دهد حتی برنامه‌ریزی برای سفر نیز تاثیر مستقیمی روی شادی می‌گذارد.

برای اینکه در این مورد بیشتر بخوانید می توانید به پست سفر چطور باعث شادی می شود در بلاگ اسنپ تریپ بروید.

پاییز و زمستان فصل سفر به کیش است. بد نیست با رفتن به صفحه رزرو هتل در کیش می‌توانید هتل‌های تخفیف‌دار و با قیمت مناسب این جزیره را پیدا کنید.

اگر قصد سفر به قشم را دارید می توانید با رفتن به صفحه هتل های قشم ، از قیمت هتل ها باخبر شوید.

در چند ماه اخیر بالارفتن قیمت‌ها باعث شده آمار سفر و به خصوص سفرهای خارجی پایین بیاید. سال گذشته بیش از  ۳۳۶ هزار و ۵۶۲ گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند، اما در شهریور امسال این رقم به ۱۷۰ هزار و ۶۸۷ گردشگر کاهش پیدا کرده. از این رو بیشتر از هر زمان دیگری افراد به فکر سفرهای داخلی افتاده‌اند. هزینه‌های مربوط به اقامت یکی از مهمترین بحث‌هاست، به طوری که در بسیاری از موارد افراد را چه به افسردگی دچار باشند و چه نباشند از سفر باز می‌دارد. در چند وقت اخیر یکی از سایت‌های رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما، برای پایین‌ آوردن قیمت رزرو هتل های داخلی، در کمپینی به نام سه‌شنبه سوری، همه هتل‌های ایران را با بیشترین تخفیف‌ها ارائه می‌کند. در این کمپین، کاربران سایت اسنپ تریپ در سه‌شنبه هر هفته می‌توانند بیشترین تخفیف‌ها را برای رزرو همه هتل‌های ایران از این سایت دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + هفت =

پریسا چهارشنبه , ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

همه تخفیفای این سایت الکیه