کد خبر : 127581
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
-

ابراز تردید از تحقق شعار سال در چند ماه باقی مانده از سال

ابراز تردید از تحقق شعار سال در چند ماه باقی مانده از سال

به گزارش قائم آنلاین،  آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته شهرستان نکا با ابراز نگرانی نسبت به عدم تحقق شعار سال مبنی بر تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: ۹ ماه از سال جاری می‌گذرد و ما نگران این هستیم که شعار امسال تحقق پیدا نکند چراکه در این چند

به گزارش قائم آنلاین،  آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته شهرستان نکا با ابراز نگرانی نسبت به عدم تحقق شعار سال مبنی بر تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: ۹ ماه از سال جاری می‌گذرد و ما نگران این هستیم که شعار امسال تحقق پیدا نکند چراکه در این چند ماه، کسانی که آگاه و مطلع هستند چندان اظهار رضایت نمی‌کنند حال آنکه در این مدت باقیمانده چکار می‌‌شود کرد دیگر نمی‌دانم.

وی افزود: مسئولان باید تلاش بیشتری کرده، بر واردات و قاچاق کنترل و نظارت داشته و با تعصب مصرف کالای ملی را فرهنگ‌سازی کنند، درشرایطی که خود دستگاه‌های اجرایی دولتی بزرگترین مصرف کننده کالا هستند باید خرید کالاهای خارجی در دستگاه‌های دولتی ممنوع باشد و از کالاهای داخلی استفاده کنند.

امام جمعه نکا تأکید کرد: مسئولان ما باید از کالاهای داخلی و از خودروی داخلی استفاده کنند، نه اینکه خودشان بروند در ماشین‌های گرانقیمت خارجی بنشینند، از کالاهای خارجی استفاده کنند و بعد هم به بقیه دستور دهند که کالای داخلی استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: الان که ارزش پول ملی ما کاهش پیدا کرده و ارز گران شده، این یک فرصتی است برای حمایت از کالای داخلی و صادرات، چراکه برای ما نمی‌صرفد که واردات داشته باشیم اما چون ارز گران شده برای دیگران می‌صرفد که بیایند کالای ما را بخرند، یعنی همین وضعیت می‌تواند فرصتی باشد برای اینکه ما بتوانیم به صادرات خودمان بیشتر توجه کنیم.

* مقاومت رمز غلبه بر استکبار

محمدی لائینی درادامه با تأکید بر لزوم مقاومت در برابر دشمنان در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار کرد: همه ما باید در حمایت از مقام معظم رهبری و پیش از ایشان امام بزرگوار، خط مقاومت را در کشورمان، در بیرون از کشورمان، تقویت کنیم، البته هم مقاومت و هم سازش هزینه دارند، اما هزینه سازش به مراتب بدتر از هزینه مقاومت در مقابل استکبار و ظالمان جهان است.

وی افزود: الان که داریم مقاومت می‌کنیم برچسب‌های جنگ‌های روانی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، توطئه‌ها، تحریم‌ها، تهدیدها و اتهامات علیه ما بسیار زیاد است اما در هر حال ما نباید از این اتهام‌ها و تهدیدها بترسیم.

خطیب جمعه نکا با بیان لزوم آمادگی برای برچسب خوردن از سوی دشمن در صحنه درگیری با وی، خاطرنشان کرد: بالاخره وقتی ما با ظالمان درگیر می‌شویم باید خودمان را آماده کنیم برای اینکه آن‌ها هم در مقابل برچسب بزنند، اتهام داشته باشند و خسارت‌هایی را برای هر کشوری که دارد مقاومت می‌کند بی‌آفرینند.

این مسئول به صحنه نبرد در کشور یمن اشاره و اضافه کرد: امروز یمن مردانه جانانه ایستاده و مقاومت می‌کند اما ۴ سال است که هزینه بسیار سنگینی را پرداخت کرده به طوری که اعلام می‌کنند در یمن ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آستانه قحطی، گرسنگی و فقر قرار دارند و سازمان ملل هشدار داده که این آمار تا مرز ۱۴ میلیون هم خواهد رسید یعنی ۱۴ میلیون انسانی که در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند.

وی گقت: بالاخره اینها هزینه‌هایی هستند که ما باید بپردازیم، یا باید نوکر شویم و عزت خودمان را از دست دهیم که اگر نوکر شویم هم هزینه‌هایش به مراتب بیشتر است یا باید روی اصول و مواضع خودمان بایستیم.

* امید نا امید شده از پایان حکومت جمهوری اسلامی

محمدی لائینی با اشاره به عدم تطابق پیش‌بینی استکبار با اتفاقات روز در فشارهای اقتصادی علیه ایران، تصریح کرد: پیش‌بینی آن‌ها این بود با این فشار و جنگ اقتصادی، زود ایران متلاشی و تسلیم می‌شود اما الان خودشان هم دارند تعجب می‌کنند و می‌گویند وقتی ما وارد ایران می‌شویم می‌بینیم خیلی از آن جنگ‌ها و فشارهای اقتصادی نتیجه چندانی نداشته، بنابراین در صدد این هستند که بالاخره بر ملت و کشور ما فشارها و تهدیدهای بیشتری را وارد کنند.

وی افزود: نهادهای اطلاعاتی و امنیت آمریکا به این نتیجه رسیدند که تنها راه مقابله با ایران و ایجاد تغییر در این کشور این است که یک اپوزیسیون قوی و قدرتمند با یک رهبری شناخته شده ایجاد کنند اما این اپوزیسیون چه کسی باید باشد، منافقینی که رویشان سرمایه‌گذاری کردند امروز به این نتیجه رسیدند که اینها رسواتر و ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند قدرت یران را شکست دهند بنابراین ۱۰ گروهک تجزیه‌طلب را وهابی‌های سعودی تجهیز کردند و ساماندهی کردند که امروز خودشان به این نتیجه رسیدند که از اینها هم کاری بر نمی‌آید.

امام جمعه نکا با بیان اقرار دشمنان به نزدیک نبودن پایان حکومت جمهوری اسلامی، تأکید کرد: خودشان تا الآن می‌گفتند یک روز دیگر، یک هفته دیگر، یک ماه دیگر، دو ماه دیگر، مدام اینطور وعده می‌دادند اما الآن به صراحت می‌گویند پایان این حکومت چندان نزدیک نیست چراکه سپاه پاسداران همچنان قدرتمند است، سپاه پاسداران هنوز به منابع مالی کافی دسترسی دارد، هنوز دارای توان سازماندهی است و یگان‌های سپاه در سراسر کشور حضور دارند، می‌گویند ما نمی‌توانیم به نتیجه برسیم چون سپاه قدرتمندی در ایران وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: این را هم ما اضافه می‌کنیم که پشتوانه سپاه قدرتمند هم بسیج است، پشتوانه بسیج قدرتمند نیز ملت قدرتمند است و ما به استکبار جهانی می‌گوییم این ملت، این بسیج، این سپاه، در پرتو راهنمایی‌های رهبر بزرگوار ما در مقابل شما تا آخر خواهد ایستاد و شما را شکست خواهد داد.

* گوشه‌ای از کارآمدی سپاه

محمدی لائینی با اشاره به نمونه‌های توان و کارامدی سپاه، اظهار کرد: یک نمونه از کارآمدی سپاه و مجموعه قوای دفاعی و قوای مسلح ما در قیاس با ناکارآمدی بخشی از دستگاه‌های دیگر این است که مقام معظم رهبری دو دهه قبل دستور دادند که ما باید به سمت صنایع موشکی برویم، این برنامه را شما ببینید سپاه توانمند، قدرتمند و با انگیزه چقدر زیبا جلو رفتند.

وی افزود: ما که یک روز سیم خاردار نداشتیم و در دفاع مقدس سیم خاردار نمی‌توانستیم در این مملکت تولید کنیم و چون به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند باید از بیرون می‌خریدیم، امروز صنایع دفاعی از جمله صنایع موشکی ما دشمن را به هراس انداخته است و به اندازه‌ای قوی و قدرتمند شدیم که در جمه پنج کشور پیشرفته در صنایع موشکی قرار گرفتیم.

خطیب جمعه نکا به ضعف دستگاه‌های دیگر در تحقق رهنمودهای اقتصادی رهبر انقلاب در کشور پرداخت و بیان کرد: اما همین مقام معظم رهبری الان بیش از ۱۰ سال است شعارهای اقتصادی را سرلوحه سال‌ها قرارا می‌دهد، از اقتصاد مقاومتی سخن گفته و دستور می‌دهد، هنوز می‌بینیم که کاری در این زمینه انجام نگرفته که اگر ما اقتصاد مقاومتی را پیاده می‌کردیم، امروز در مقابل جنگ اقتصادی دشمن تا این اندازه از آسیب را نیز نمی‌دیدیم.

وی گفت: پس انتظار ما این است که بخش‌های دیگر مملکتی نیز مانند سپاه، فرمان امام را جدی بگیرند، خواسته ملت از مسئولان بزرگوار آن است که سیاست اقتصاد مقاومتی را هر چه زودتر جدی بگیرند و اجرایی کنند، اگر اقتصاد مقاومتی پیاده می‌شد و جدی می‌گرفتند، فقر، بیکاری، مشکل شغل و بسیاری از این مشکلات اقتصادی نبود.

* اعلام ناکارآمدی متولی راهداری در نکا

محمدی لائینی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان نکا ابتدا به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی سطح شهرستان پرداخت و اظهار کرد: ما در شهرستان مشکل جدی راهداری داریم، جاده‌ها و راه‌های ما چه در بخش روستایی دشت و چه بخصوص در بخش هزارجریب، کوهستانی و منطقه جنگلی، بسیار جاده‌های خطرناکی است که نیاز به ترمیم و حداقل این خط کشی دارد چراکه وقتی هوا مه آلود و بارندگی می‌شود حادثه ایجاد نشود و ما در زمینه راهداری، متولی امر راهداری شهرستان خودمان را در این زمینه ناکارآمد می‌دانیم.

وی اشتغال را دومین موضوع مهم در سطح شهرستان برشمرد و افزود: ما در شهرستان خودمان مشکل جدی اشتغال داریم، واقعا بیکاری بسیار فراوان است، اندک دستگاه‌ها، شرکت‌ها و مراکز صنعتی هم که در شهرستان داریم، حداقل باید از نیروهای بومی، ۵۰ درصد هم که شده از نیروهای بومی استفاده کنند اما متأسفانه به نیروهای بومی، کم‌مهری، بی‌مهری و بی‌محلی می‌شود.

خطیب جمعه نکا با بیان اهمیت نظارت درست بر نرخ فروش در بازار شهرستان، خاطرنشان کرد: باز هم در این شهرستان مشکل نظارت بر کسبه و بازاریان محترمی که دارند اجناس را می‌فروشند وجود دارد، البته اکثریت آنها انسان‌های خوب، متعهد و با انصاف هستند اما خیلی می‌آیند از یک شهر و چند نرخ بودن اجناس گلایه می‌کنند و اینکه هر مغازه‌ای یک جور است، امروز یک جور و فردا یک جور، اصلاً مثل اینکه کلانتری وجود ندارد و نظارتی نمی‌شود بنابراین باید بر نرخ ارزاق نظارت بیشتری شود.

*نقش ویژه جنبش‌های دانشجویی در مسیر استکبارستیزی

محمدی لائینی همجنین با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو، اظهار کرد: ۱۶ آذر یادآور آن حرکت بسیار زیبا، ضد استکباری و ضد استعماری دانشجویان عزیز ما که در فاصله ۴ ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ بود به وقوع پیوست، معلوم بود که چه جو اختناقی وجود داشت، در چنین جوّی، دانشجویان ما اولین حرکت ضد استکباری خود را انجام ادادند و گرچه به قیمت شهادت سه نفر از این دانشجویان عزیز هم تمام شد اما آن جوّ خفقان را شکستند.

وی افزود: این کار و این گام آن‌ها بسیار مبارک و زیبا بود و امروز هم انتظار داریم جنبش و حرکت دانشجویی همچنان در مسیر استکبارستیزی پیش برود و مواظب باشد که جریان‌های غربگرا، جنبش‌های دانشجویی و حرکت‌های دانشجویی ما را به نفع جریان غربگرا مصادره نکنند.

امام جمعه نکا با بیان رشادت‌های خلبان شهید احمد کشوری و گرامیداشت سالروز شهادت وی، خاطرنشان کرد: این شهید به عنوان افتخار مازندران ما که بعد از مأموریت‌های زیاد موفقیت‌آمیز، بسیار شجاعانه، در یکی از مآموریت‌ها در بازگشت، هلی کوپتر ایشان هدف حمله قرار می‌گیرد و موتورهایش آتش می‌گیرد و بالاخره باجدیت توانست بالگرد را بیاورد داخل مرز و داخل مرز سقوط می‌کند و به شهادت این خلبان شهید هم منتهی می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به قرار داشتن روز حقوق بشر در هفته پیش رو، اضافه کرد: واقعا سازمان ملل باید پاسدار حق و عدل باشد نه اینکه با پول کسانی که دارند شبانه روز یمن را بمباران می‌کنند آنوقت به صراحت، رئیس یک چنین مجمع جهانی که باید پاسدار حقوق و عدالت باشد، بگوید اگر ما بخواهیم برعلیه عربستان چیزی بگوییم آنوقت پول خودش را قطع می‌کند و ما دچار مشکل می‌شویم و این بسیار حرف ناردستی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 16 =