کد خبر : 127133
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
-

نجفی: ایرادهای سی‌اف‌تی با نظر مجمع و شورای نگهبان رفع شد

نجفی: ایرادهای سی‌اف‌تی با نظر مجمع و شورای نگهبان رفع شد

به گزارش قائم آنلاین، علی نجفی خوشرودی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در دفاع از مصوبه کمیسیون امنیت ملی، گفت‌: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دو دسته ایراد را به این

به گزارش قائم آنلاین، علی نجفی خوشرودی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در دفاع از مصوبه کمیسیون امنیت ملی، گفت‌: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دو دسته ایراد را به این کنوانسیون وارد کردند که ما تلاش کردیم آن را رفع کنیم.

وی افزود: آقای نقوی حسینی نکته ای را اشاره داشتند که ما برای رفع این ایرادات جلسات متعددی را با حضور نمایندگان شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردیم. آن چه که آقای نقوی درباره بند هفت این لایحه هم بیان‌ کرده است با نظر این دو نهاد رفع ابهام و تصمیم گیری شده است. لذا این پیشنهاد جدید را ما به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم.

نجفی افزود: اساسا لیست سیاه در گروه اقدام ویژه‌ مالی CFT، FATF وجود ندارد ما متن جدیدی را به جای این عنوان برای رفع ابهام گذاشتیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت‌: سه مساله اصلی مربوط به حق شرط مصادیق تروریست و مسائل مربوط به استرداد مورد توجه شورا قرار گرفته بود که ما این ایرادات را رفع کردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + ده =