کد خبر : 126534
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۰۵
-

چگونه شارژر اصلی و تقلبی گوشی های موبایل را تشخیص دهیم؟

چگونه شارژر اصلی و تقلبی گوشی های موبایل را تشخیص دهیم؟

به گزارش قائم آنلاین،  توجه به آرم و نوشته های روی شارژر روی بسیار از شارژرهای تقلبی حرف  Aضخیم تر از شارژرهای اصلی نوشته شده است. همچنین این موضوع را باید در نظر گرفت که لوگوی سامسونگ در شارژر اصلی با یک فونت نوشته شده است. کیفیت ساخت شارژر؛ موردی مهم در تشخیص شارژر اصلی

به گزارش قائم آنلاین،  توجه به آرم و نوشته های روی شارژر

روی بسیار از شارژرهای تقلبی حرف  Aضخیم تر از شارژرهای اصلی نوشته شده است. همچنین این موضوع را باید در نظر گرفت که لوگوی سامسونگ در شارژر اصلی با یک فونت نوشته شده است.

  • کیفیت ساخت شارژر؛ موردی مهم در تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

در بسیاری از مواردی کیفیت ساخت شارژر اصلی و تقلبی کاملا مشخص است. شارژر اصلی کیفیت ساخت بالاتری دارد که در مقایسه با یک شارژ تقلبی کاملا آشکار است. اگر قسمت بالایی و لبه های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید، متوجه می شوید که گوشه ها و انحناهای شارژر تقلبی ناهمگن و دارای پلاستیک های اضافه است، درحالی که شارژر اصلی لبه های نرم و صافی دارد.

  • اتصال های شارژر

به طور کلی بخش اتصال شارژر با کابل برای گوشی های موبایل مشابه هم است، اما این موضوع را باید در نظر داشته باشید که شارژر اصلی اتصالی صاف و تخت دارد، درحالی که شارژر تقلبی دارای اتصالی تیز و برجسته است. بررسی این موضوع در انتخاب شارژر اصلی در بازار ما اهمیت بسیاری دارد.

  • وزن شارژرکیفیت ساخت شارژر؛ موردی مهم در تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

اگر قصد بررسی یک شارژر اصلی و تقلبی را دارید، وزن شارژرها بسیار تعیین کننده است. با توجه به کیفیت ساخت بالاتر شارژر اصلی، این شارژر در مقایسه با شارژر تقلبی سنگین تر خواهد بود. البته تفاوت وزن در شارژر معمولا به گونه ای نیست که به راحتی قابل تشخیص باشد.

  • بخش اتصال شارژر به برق؛ یک موضوع پراهمیت

بسیاری از شارژرها دارای لایه اضافی روی قسمت انتهایی پایین بخش اتصال شارژر به برق هستند. این بخش باعث می شود دوام و مقاومت شارژر افزایش یابد، درحالی که این بخش در شارژرهای تقلبی سامسونگ، ساده و بدون ساختارهای مقاومتی است.

  • بخش اتصال کابل به شارژر

در این بخش باید شاهد دندانه های کوچکی باشیم که حاکی از اصلی بودن شارژر است، در حالی که در شارژرهای تقلبی سطح تختی را مشاهده می کنیم. بخش اتصال کابل به شارژر در شارژرهای اصلی بسیار کوتاه تر از نسخه تقلبی است. شارژرهای اصلی بخش اتصال را کوتاه تر در نظر می گیرند که از شکستگی زودهنگام جلوگیری شود.

  • مدت زمان شارژ شدن گوشی موبایل

تمام گوشی های موبایل یک مدت زمان معینی برای شارژ شدن دارند، به همین دلیل شارژری که بسیار دیرتر از زمان ممکن گوشی مورد نظر را شارژ کند، اصلی نخواهد بود. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که اگر یک شارژر بسیار سریع تر از زمان معمول گوشی شما را شارژ کند، خطراتی برای گوشی موبایلتان خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + هفت =