کد خبر : 126422
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
-

وجود مدیریت ضعیف دولت در بازار میوه و مرکبات و ذبح عدالت در میادین توزیع کننده

وجود مدیریت ضعیف دولت در بازار میوه و مرکبات و ذبح عدالت در میادین توزیع کننده

به گزارش قائم آنلاین، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی درباره عدم نظارت بر بازار میوه و مرکبات کشور و جولان دلالان برای چند برابر کردن قیمت‌های آن گفت: بار سنگین تولید مرکبات و محصولات باغی در ایران بر دوش کشاورزان است. در حالیکه

به گزارش قائم آنلاین، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی درباره عدم نظارت بر بازار میوه و مرکبات کشور و جولان دلالان برای چند برابر کردن قیمت‌های آن گفت: بار سنگین تولید مرکبات و محصولات باغی در ایران بر دوش کشاورزان است. در حالیکه آن‌ها باید هزینه‌های مترتب بر تولید یعنی کود، بذر، خشکسالی موجود و… را بدهند تا در نهایت میوه تولید شده به دست مصرف‌کننده برسد.

وی افزود: وجود دلالان در زمان برداشت محصول باعث شده که آن‌ها با قیمت ناچیز، حاصل دسترنج کشاورز را به پایین‌ترین نرخ خریداری کرده و در انبار‌ها و سردخانه‌ها نگهداری و در مواقع لازم با سودجویی بیشتر در ایام عید و تعطیلات به بازار عرضه کنند.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها در مجلس تصریح کرد: متأسفانه حضور دلالان در حاشیه زمین‌های کشاورزی و عدم نظارت و مدیریت بازار و غیرواقعی بودن نرخ خرید تضمینی محصولات باعث شده دود این کار به چشم مردم برود و هزینه کشاورز تأمین نشود.

سلیمی اظهار داشت: ورود دولت و ساماندهی محصولات کشاورزی و باغی و خرید‌های واقعی و تضمینی محصولات می‌تواند تضمین‌کننده عدالت در میادین میوه و تره‌بار باشد.

نماینده مردم سمیرم تصریح کرد: تحریم‌ها به هیچ وجه بر اوضاع و احوال کشور تأثیرگذار نبوده و نیست.

وی افزود: ایران کشوری است که چندین برابر اتحادیه اروپا ذخایر نفتی، معدنی و گازی دارد لذا باید مدیریت ضعیف دولتی اصلاح شده و جان تازه‌ای به رگ‌های کشور به ویژه اقتصاد و تولید جاری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + چهار =