کد خبر : 126527
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
-

بررسی دوربین نیکون Z7 ؛ ترکیبی از وقار و کیفیت

بررسی دوربین نیکون Z7 ؛ ترکیبی از وقار و کیفیت

به گزارش قائم آنلاین، رونمایی از محصولات جدید شرکت نیکون و کانن همانطور اشاره کردیم شرکت های بزرگ مانند نیکون و کانن مدل های جدید دوربین خود یعنی EOS R و Z7/Z6 را به بازار معرفی کنید ، آنها با ارائه این دوربین سعی کرده اند تا بازار را به خود اختصاص دهند. شرکت نیکون

به گزارش قائم آنلاین، رونمایی از محصولات جدید شرکت نیکون و کانن

همانطور اشاره کردیم شرکت های بزرگ مانند نیکون و کانن مدل های جدید دوربین خود یعنی EOS R و Z7/Z6 را به بازار معرفی کنید ، آنها با ارائه این دوربین سعی کرده اند تا بازار را به خود اختصاص دهند. شرکت نیکون دوربین های Mirrorless خود را با سری Z به بازار عرضه کرد. این دوربین می تواند به خوبی ویدئوهای ۴K را ثبت کند. کیفیت عکس های این دوربین ۴۵٫۷ مگاپیکسل بوده که بی نظیر و استثنایی است ولی کیفیت فوکوس اتوماتیک این دوربین با کمی مشکل مواجه است.

حسگر دوربین های جدید نیکون

این دوربین از یک حسگر در ابعاد فول‌فریم استفاده می‌کند. این ابعاد حسگر در دوربین‌های DSLR نیکون به فرمت FX مشهور است و همانند همان دوربین‌ها، از نوع حسگر‌های CMOS است. نیکون در این دوربین از تکنولوژی طراحی BSI استفاده کرده است که مخفف Backside-illuminated است. این تکنولوژی به حسگر امکان می‌دهد تا بتواند در محیط‌های کم‌نور، عکس‌های بسیار شفاف‌تر و روشن‌تر با نویز کمتر بگیرد. رزولوشن این حسگر ۴۵ مگاپیکسل است.

تکونولوژی جدید در دوربین نیکون Z7

تکنولوژی BSI معمولاً برای جبران اندازه کوچک حسگر دوربین‌های کامپکت به کار می‌رود و تابه‌حال فقط در دوربین‌های فول‌فریم سونی مانند Sony A7R II دیده شده است. با وجود این قابلیت‌ها، می‌توان حدس زد که کیفیت این دوربین، حتی از دوربین پرچم‌دار D850 هم بالاتر باشد (و احتمالاً نشانه‌ای بابت اینکه این حسگر ساخت سونی است!). مانند دیگر دوربین‌های DSLR نیکون، این دوربین هم می‌تواند با فرمت خام و با عمق رنگ ۱۴ بیت و ۱۲ بیت هم عکاسی کند.

پردازشگر دوربین نیکون Z7

پردازشگر Expeed 6 بالاخره در دوربین‌های نیکون قرار گرفت. نسل جدید پردازشگر‌های نیکون که حتی از پردازشگر D850 هم سریع‌تر است، برای نخستین بار در یک دوربین کاملاً رده بالا دیده شده و امکان ثبت عکس با پردازش نویز بسیار بهتر، فیلم‌برداری ۴K و سرعت عکس‌برداری ۹ فریم بر ثانیه را برای این دوربین فراهم کرده است. ظاهراً یک گزینه شارپنس به نام mid-level sharpening هم در منوی Picture Control این دوربین قرار گرفته که امکان شارپ‌ سازی با تنظیمات بیشتر را در اختیار کاربران می‌گذارد.

قابلیت های تازه نیکون Z7

بدون شک در کنار تمامی قابلیت‌ها و امکانات جدید دوربین بدون‌آینه نیکون Z7 ، جذاب‌ترین چیزی که می‌توانستیم بشنویم این بود که بالاخره برای نخستین بار نیکون پذیرفت که قرار دادن لرزشگیر روی حسگر گزینه بسیار بهتری از قرار دادن لرزشگیر روی تمامی لنز‌های دوربین است.

این قابلیت که پیش از این در دوربین‌های فول‌فریم سونی آلفا نیز امتحان خود را پس داده بود، عکاسان امکان می‌دهد تا حتی هنگام استفاده از لنز‌های ارزان قیمت برند‌های دیگر که لرزشگیر VR ندارند هم بتوانند در نور کم، از لرزش دست و محوشدگی عکس‌هایشان جلوگیری کنند. از سوی دیگر از آنجا که دیگر نیازی به قرار دادن لرزشگیر در لنز‌ها وجود ندارد، طبیعتاً لنز‌های سری Z بسیار سبک‌تر و ارزان‌تر تولید خواهند شد.

سوال اصلی اینجاست که اگر خود لنز‌های سری FX دارای لرزشگیر باشند، ترکیب این دو لرزشگیر چه خواهد شد؟ نیکون در این رابطه به گفتن اینکه آن‌ها با هم هماهنگ خواهند بود بسنده کرده است.

نظر شما در مورد این دوربین چیست؟ آیا این دوربین کیفیت لازم برای جلب کردن نظر کاربران خود را دارد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =