کد خبر : 126333
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
-

کشف اشیاء عتیقه ۳ هزار ساله در شهرستان عباس‌آباد

کشف اشیاء عتیقه ۳ هزار ساله در شهرستان عباس‌آباد

به گزارش قائم آنلاین، حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و آثار تاریخی توسط افرادی سودجو در شهرستان عباس‌آباد، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت. وی افزود: با هماهنگی قضائی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان عباس آباد با انجام اقدامات

به گزارش قائم آنلاین، حسن مفخمی شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و آثار تاریخی توسط افرادی سودجو در شهرستان عباس‌آباد، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی قضائی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان عباس آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، متهمان را که با تشکیل باندی ۶ نفره در امر قاچاق اشیاء عتیقه فعالیت داشتند، شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: با همکاری ماموران اداره میراث فرهنگی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازرسی از محل سکونت این افراد ۶۰ قطعه شیء تاریخی با قدمت ۳ هزارساله کشف شد .

مفخمی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

وی در پایان با بیان اینکه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، گفت: افراد در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + هشت =