کد خبر : 126331
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
-

شهرهای مازندران محروم از ایستگاه اتوبوس ویژه معلولان

شهرهای مازندران محروم از ایستگاه اتوبوس ویژه معلولان

به گزارش قائم آنلاین، سید سعید آرام در نشست خبری بمناسبت گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان با تقدیر از اقدامات رسانه در تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولین، با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۵ درصد افراد هر جامعه ای را معلولین تشکیل می دهند که ۴٫۵ درصد آنان نیازمند دریافت خدمات تخصصی و ویژه

به گزارش قائم آنلاین، سید سعید آرام در نشست خبری بمناسبت گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان با تقدیر از اقدامات رسانه در تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولین، با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۵ درصد افراد هر جامعه ای را معلولین تشکیل می دهند که ۴٫۵ درصد آنان نیازمند دریافت خدمات تخصصی و ویژه هستند ،اظهار داشت: سازمان بهزیستی بعنوان متولی اصلی افراد معلول و کم توان ، توانمند سازی را بعنوان الویت اصلی اقدامات خود در دستور کار دارد.

وی هدف از توانمندسازی را استقلال افراد معلول عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم که معلول دارای یک استقلال نسبی باشد تا فعالیت ها و نیازمندی هایش را در جامعه بدون نیاز به دیگران انجام دهد و بتواند بعنوان شهروندی عادی به تمامی امکانات دسترسی داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر حمایت از قشر محروم و کم درآمد، حذف یارانه سه دهک بالا و هزینه آن در غالب مستمری برای دهک های پایین را از اقدامات مهم دولت دانست و خاطرنشان کرد: مستمری بگیران جامعه هدف تا پایان سال گذشته۱۸ هزار خانوار بودند که ۱۳ هزار خانوار مربوط به معلولین بوده است، این میزان در سال ۹۷ به ۵۰ هزار خانوار افزایش یافت که ۳۷ هزار خانوار مربوط به معلولین است. دکتر آرام یکی دیگر از خدمات مهم سازمان بهزیستی را ” بهزیستی در خانه ” که از اقدامات ماندگار دکتر ربیعی وزیر اسبق کار تعاون و رفاه اجتماعی است، بیان کرد و گفت: این اقدام با هدف حفظ ارتباط بین معلول،جامعه و خانواده ، در جهت آموزش خانواده ها و ارائه خدمات تخصصی در خانه علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها منجر به اشتغال زایی میشود.

وی به راه اندازی ” خانه های کوچک معلولان” اشاره کرد و افزود: معلولین فاقد سرپرست در این خانه ها نگهداری می شوند که با محیطی مشابه خانه از حداکثر ده معلول در آنها سرپرستی میشود.

آرام شمار معلولین ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان را ۹۴۱ نفر اعلام کرد وبا بیان اینکه این آمار به دلیل تصادفات و سقوط از ارتفاع همواره رو به افزایش است، تصریح کرد: ماهیانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان یارانه به این افراد پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران یکی دیگر از اقدامات سازمان بهزیستی را تامین تسهیلات اشتغالزایی و بیمه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به هزار و ۳۵۰ نفر ازجامعه هدف پرداخت شده است و ۲۲۰۰ نفر نیز از خدمات بیمه ای بهزیستی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۱۵ نفر از معلولین تحت پوشش بهزیستی استان از کمک هزینه ساخت مسکن برخوردار شدند، ادامه داد: همچنین تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به معلولین فاقد مسکن روستایی پرداخت می شود.

آرام با اشاره به مناسب سازی فضای شهری برای معلولین ضمن ابراز نارضایتی از مبلمان شهری گفت: هنوز ما یک اتوبوس و ایستگاه مناسب سازی شده در سطح استان نداریم و برای حل این مشکلات نیازمند حضور و عزم جدی دیگر دستگاه ها در این بخش هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 10 =