کد خبر : 126275
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
-

حمله هکرها به شرکت Dell خبرساز شد

حمله هکرها به شرکت Dell خبرساز شد

به گزارش قائم آنلاین، حمله هکرها به شرکت Dell شرکت Dell به تازگی یک به روزرسانی برای بخش خدمات مشتریان خود ارائه کرده و دلیل آن حمله ای است که هکرها به این بخش داشته اند. تاریخ این حمله نهم نوامبر تعیین شده است. در این به روزرسانی شرکت Dell اعلام کرده که تحرکات مشکوکی

به گزارش قائم آنلاین، حمله هکرها به شرکت Dell

شرکت Dell به تازگی یک به روزرسانی برای بخش خدمات مشتریان خود ارائه کرده و دلیل آن حمله ای است که هکرها به این بخش داشته اند. تاریخ این حمله نهم نوامبر تعیین شده است. در این به روزرسانی شرکت Dell اعلام کرده که تحرکات مشکوکی را در اینترنت خود مشاهده کرده است. هکرها تلاش کرده اند تا نام ، آدرس ایمیل و پسوورد کاربران را بدست آورند. هنوز مشخص نیست حمله هکرها موفقیت آمیز بوده یا خیر ولی خبری در این مورد منتشر نشده است.

اظهارات شرکت Dell در کنفرانسی مخصوص

در کنفرانسی جداگانه که در سایت Dell هم منتشر شده ، این شرکت اظهار داشت:« اگرچه این امکان وجود دارد که بعضی از اطلاعات از سایت حذف شده باشد. هنوز تحقیقات ما ادامه دارد و به نتیجه ای نرسیده ایم.»

حمله هکرها

هکرها مدت زمان زیادی می شود که در دنیای اینترنت فعالیت دارند و هر چند وقت یک بار سایتی را مورد حمله خود قرار می دهند. چندی قبل هم فیسبوک چندین بار مورد حمله هکرها قرار گرفت و شاهد مشکلات بسیاری بود و حالا به نظر می رسد که نوبت به سایت Dell رسیده است.

اقدامات امنیتی شرکت Dell و توصیه آنها به کاربران

بعد از پی بردن به این موضوع ، شرکت Dell یک شرکت فعال در زمینه امنیت اینترنتی را استخدام کرد تا بتوانند تمام رمز عبورهای کاربران را پیکربندی کنند. همچنین به تمام کاربران Dell پیشنهاد شده که اگر رمز عبور اکانت آنها در سایت ، مشابه رمز عبور آنها در اکانت شبکه های اجتماعی است ، بهتر است که این رمزها را عوض کنند.

پیشنهاد امنیتی شرکت Dell در مورد رمز عبور کاربران

این شرکت به کاربران خود در سایت اعلام کرده است که اگر تصمیم دارند دوباره از اکانت خود استفاده کنند حتما رمز عبور خود را تغییر دهند زیرا امکان رخ دادن مشکلاتی از سوی هکرها هنوز هم وجود دارد. نکاتی در مورد رمزهای عبور در سایت Dell

– رمزهای عبور حتما باید شامل حداقل ۸ کاراکتر باشد و بهتر است که حروف کوچک و بزرگ در رمزهای عبور شما باشد.

– هیچ کلمه ای که ربطی به اعضای خانواده یا ایمیل شما داشته باشد استفاده نکنید.

– همیشه یک جمله برای یادآوری خود تعیین کنید که بتواند به شما در زمینه یادآوری رمز عبور کمک کند ولی این جمله خیلی نباید مفهومی باشد و فقط باید خود شما از آن اطلاع داشته باشید.

– این موضوع را هم در ذهن داشته باشید که یک رمز نباید در چند سایت مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

اظهارات شرکت Dell در مورد تعداد اکانت های سرقت شده

شرکت Dell هنوز اعلام نکرده است که چه تعداد اکانت مورد حمله هکرها قرار نگرفته، این شرکت به خبرگزاری ها اعلام کرده است:« از آنجایی که این موضوع یک افشای داوطلبانه از سوی شرکت Dell بوده و هنوز مشخص نیست که اطلاعات کاربران به سرقت رفته باشد ، اینکه ما تعداد اکانت های به سرقت رفته را اعلام کنیم کاری کاملا بی پروا و اشتباه است.»

نظر شما در مورد این اتفاقات چیست؟ آیا این مشکلات می تواند مشکلی برای شرکت Dell ایجاد کند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =