کد خبر : 126148
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
-

اولين كسي كه با حضرت ولي عصر (عج) بيعت مي كند

اولين كسي كه با حضرت ولي عصر (عج) بيعت مي كند

به گزارش قائم آنلاین، مفضل بن عمر، از امام صادق (ع) روايت كرده كه فرمود: «آنگاه كه خداوند به حضرت قائم اجازه خروج دهد، آن حضرت به منبر رود، پس مردم را به سوي خويش دعوت كند، و به خداوند سوگندشان دهد، و به حق خويش آنها را بخواند، و به اينكه بين ايشان به

به گزارش قائم آنلاین، مفضل بن عمر، از امام صادق (ع) روايت كرده كه فرمود: «آنگاه كه خداوند به حضرت قائم اجازه خروج دهد، آن حضرت به منبر رود، پس مردم را به سوي خويش دعوت كند، و به خداوند سوگندشان دهد، و به حق خويش آنها را بخواند، و به اينكه بين ايشان به روش رسول خدا (ص) رفتار كند و به كردار آن حضرت عمل كند. آنگاه خداوند جبرئيل را مي فرستد كه نزد او بيايد، جبرئيل در حجر اسماعيل نزد آن حضرت مي آيد و مي گويد: به چه چيز مردم را مي خواني؟ حضرت قائم (عج) دعوت خود را به او خبر دهد. جبرئيل مي گويد: من نخستين كسي هستم كه با تو بيعت مي نمايم، دست خويش را براي بيعت باز كن، پس دست به دست آن حضرت گذارد، و متجاوز از سيصد و ده مرد و زن نزد او بيايند و با او بيعت نمايند، و در مكه مي ماند تا يارانش به ده هزار نفر برسد، سپس از آنجا به مدينه رهسپار گردد.»[۱].
و نيز وارد شده كه: حضرت قائم (عج) پشت به حرم (خانه كعبه) مي دهد و دست خود را دراز مي كند مثل دست موسي… آنگاه مي فرمايد: اين دست خداست و از جانب خداست و به امر خدا كشيده شد، و اين آيه را تلاوت مي كند: «ان الذين يبايعونك انما يبايعون الله يد الله فوق ايديهم، فمن نكث فانما ينكث علي نفسه…». پس اول كسي كه دست آن حضرت را مي بوسد جبرئيل است، و با آن جناب بيعت مي نمايد و پشت سر او فرشتگان و نجباي جن و نقيبان آن حضرت بيعت مي كنند.»[۲].

پي نوشت:

[۱] مهدي موعود، ترجمه و نگارش علي دواني، ص ۱۱۵۴٫
[۲] اسرار العقائد، ج ۲، ص ۱۰۰٫

يكصد پرسش و پاسخ پيرامون امام زمان (عج)، عليرضارجالي، صفحه۱۹۸٫

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =