کد خبر : 126181
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
-

آجیل شب یلدا امسال بازار خوبی ندارد

آجیل شب یلدا امسال بازار خوبی ندارد

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و‌خشکبار تهران با اشاره به اینکه متوسط قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، افزود: این در حالی است که قیمت پسته، تخمه ژاپنی و تخمه کدو ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. احمدی مقدار تولید، نوسان نرخ ارز، صادرات

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و‌خشکبار تهران با اشاره به اینکه متوسط قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، افزود: این در حالی است که قیمت پسته، تخمه ژاپنی و تخمه کدو ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

احمدی مقدار تولید، نوسان نرخ ارز، صادرات و عرضه و تقاضا را دلیل اصلی افزایش قیمت آجیل و خشکبار در سال جاری اعلام کرد و گفت: کاهش تولید و افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار ناشی از سرمازدگی و خشکسالی موجب شد تا ۲۰ درصد افراد از دریافت پروانه کسب انصراف دهند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پایان از رکود حاکم بر بازار شب یلدا خبر داد و‌گفت: با توجه به آنکه آجیل و خشکبار یکی از اقلام بین المللی به شمار می رود، از این رو ادامه این روند می تواند به ضرر تولیدکنندگان و اعضای صنف در بازارهای داخلی و خارجی تمام شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 13 =