کد خبر : 125942
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
-

مرگ «بوش پدر» در ۹۴ سالگی

مرگ «بوش پدر» در ۹۴ سالگی

به گزارش قائم آنلاین، رسانه‌های آمریکایی صبح امروز شنبه از مرگ رئیس‌جمهور سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ این کشور در سن ۹۴ سالگی خبر دادند. «جرج هربرت واکر بوش» چهل و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا که بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۳ سکان ریاست بر کاخ سفید را برعهده داشت، صبح امروز در سن ۹۴ سالگی جان داد.

به گزارش قائم آنلاین، رسانه‌های آمریکایی صبح امروز شنبه از مرگ رئیس‌جمهور سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ این کشور در سن ۹۴ سالگی خبر دادند.

«جرج هربرت واکر بوش» چهل و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا که بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۳ سکان ریاست بر کاخ سفید را برعهده داشت، صبح امروز در سن ۹۴ سالگی جان داد.

او که پدر «جورج بوش» رئیس‌جمهور سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ آمریکا است، در دوران ریاست جمهوری «رونالد ریگان» معاون رئیس‌جمهور بود. وی سابقه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل (۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳)، سفیر واشنگتن در پکن (۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶) و ریاست بر سیا (۱۹۷۶ و ۱۹۷۷) را هم داشت.

«جورج بوش پدر» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۹۲ آمریکا و در حالی که خود را برای دور دوم ریاست جمهوری آماده می‌کرد، رقابت را به «بیل کلینتون» فرماندار وقت آرکانزاس و نامزد دموکرات باخت و مجبور به ترک کاخ سفید شده بود.

سخنگوی «بوش» امروز صبح خبر مرگ او را در توئیتی اعلام کرد. رئیس‌جمهور اسبق و سالخورده آمریکا طی یک سال اخیر بار‌ها در بیمارستان بستری شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − شش =