کد خبر : 124158
تاریخ انتشار : جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰:۳۷
-

راه‌اندازی ۶ مرکز فرهنگی و قرآنی در قائم‌شهر

راه‌اندازی ۶ مرکز فرهنگی و قرآنی در قائم‌شهر

به گزارش قائم آنلاین،  عبدالله ولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگارا، اظهار کرد: در سطح قائم‌شهر ۸۲۸  فقره موقوفه وجود دارد که ۱۹۰ موقوفه منفعتی و ۶۳۸ انتفاعی  هستند و این موقوفات شامل؛ مساجد، حسینیه، فاطمیه، زینبیه، تکیه، آرامستان، دارالقرآن و… می‌شود. وی افزود: شهرستان قائم‌شهر با داشتن ۲۸۶ مسجد، ۱۶۰حسینیه از ۱۰ هزار و ۱۴۸

به گزارش قائم آنلاین،  عبدالله ولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگارا، اظهار کرد: در سطح قائم‌شهر ۸۲۸  فقره موقوفه وجود دارد که ۱۹۰ موقوفه منفعتی و ۶۳۸ انتفاعی  هستند و این موقوفات شامل؛ مساجد، حسینیه، فاطمیه، زینبیه، تکیه، آرامستان، دارالقرآن و… می‌شود.

وی افزود: شهرستان قائم‌شهر با داشتن ۲۸۶ مسجد، ۱۶۰حسینیه از ۱۰ هزار و ۱۴۸ فقره وقف متصرفی و ۱۰ هزار و ۲۳۹ فقره وقف غیر متصرفی ۱۰۵ بقعه برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر، تصریح کرد: در طول سال ویژه برنامه‌های فرهنگی همچون آرامش بهاری در ایام عید، نشاط معنوی در تابستان، بصیرت عاشورایی در ماه محرم، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، برگزاری نماز جماعت که در ۷ بقعه در طول سال، طرح جشن ولایت علوی در دهه ولایت در بقاع متبرکه به اجرا در‌می‌آید از برنامه‎های فرهنگی اوقاف قائم‎شهر است که برای اجرای آن از روحانیون بومی، اعزامی از قم و مربیان بهره‌گیری می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شش مرکز فرهنگی و قرآنی در سال ۹۷، برپایی ۱۲ خیمه معرفت در زمینه فرهنگی،  به‌کارگیری ۱۷ روحانی اعزامی از قم برای خیمه‌های معرفت،  برگزاری دوره‌های آموزشی برای هیئت امنا در مشهد، صدور احکام برای ۱۶۵ نفر هم هیئت امنا از دیگر اقدامات فرهنگی اوقاف و امور خیریه قائمشهر در سال جاری بود.

ولی‌نژاد با بیان اینکه تعداد ۳۱۰ قرآن‌آموز  در ۱۳ موسسه قرآنی  در حال آموزش حفظ قرآن هستند، گفت:  در مسابقات قرآنی شهرستانی  ۱۷ نفر حائز رتبه شهرستانی، ۴ نفر از آن‌ها حائز رتبه استانی و یک نفر به نام وحید دهنوی هم موفق به کسب رتبه سوم کشوری در رشته حفظ ۱۰ جزء شد.

وی در ادامه بیان کرد:  در شهرستان قائم‎شهر پنج مورد وقف جدید داشتیم که با نیت‌های مختلف همچون؛ احداث حسینیه، درمانگاه، هزینه‌های نیازمندان و کمک جهیزیه بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر، تصریح کرد: در موضوع اجرای نیت واقف در شهرستان قائم‌شهر، موقوفه شاخص شهرستان موقوفه مرحوم علی‌تقی کنی است که از محل این موقوفه تجهیز مدرسه مرحوم علی‌نقی کنی در سال ۹۷ با تهیه ۳۱۴ قلم کالا به ارزش ۲۳۵ میلیون تومان  انجام شد.

این مسئول ادامه داد: از موقوفه مرحوم علی کنی در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جهت پرداخت هزینه  ۵۸۷ بیماران نیازمند معرفی شده از کمیته امداد، بهزیستی و بیمارستان رازی پرداخت شد.

ولی‌نژاد در پایان گفت: در طول سال جاری ۳۰ میلیون تومان برای عزاداری سیدالشهدا، ۷ میلیون تومان برای کمک به سادات فقیر، ۱۳ میلیون تومان برای کمک به فقرا و مساکین،  ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای اعزام زوار به مشهد، ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای تعمیر مسجد و ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان برای تعمیر حوزه علمیه، و برای  توسعه و سرمایه گذاری موقوفات ۷۷ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =