کد خبر : 119887
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
-

تولید سالانه ۴۰۰ میلیون گل‌وگیاه در مازندران

تولید سالانه ۴۰۰ میلیون گل‌وگیاه در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، عزیزاله شهیدی‌فر صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری ششمین جشنواره گل و گیاه که در شورای شهر بابل برگزار شد با بیان اینکه متاسفانه ایران جایگاه خوبی در مصرف گل و گیاه در دنیا ندارد، گفت: گل و گیاه یکی از هفت محصول اقتصادی و استراتژیک مازندران است که سند توسعه

به گزارش قائم آنلاین، عزیزاله شهیدی‌فر صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری ششمین جشنواره گل و گیاه که در شورای شهر بابل برگزار شد با بیان اینکه متاسفانه ایران جایگاه خوبی در مصرف گل و گیاه در دنیا ندارد، گفت: گل و گیاه یکی از هفت محصول اقتصادی و استراتژیک مازندران است که سند توسعه آن در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه تولید گل و گیاه در مازندران از جایگاه بالایی برخوردار است، افزود: سالانه ۴۰۰ میلیون واحد گل و گیاه در مازندران تولید می‌شود که بر این اساس، رشد ۵ درصدی را در برنامه ششم توسعه شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران صادرات گل و گیاه از مازندران به خارج کشور را کمتر از یک درصد اعلام کرد و افزود: این عدد در برنامه درازمدت به ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه سرانه سالانه مصرف گل در دنیا ۲۰۰ شاخه است که در ایران حدود ۱۰ شاخه در سال است، بیان کرد: صادرات گل در ایران ۲۴ میلیون دلار است، در حالیکه این رقم در دنیا ۲۰ میلیارد دلار است.

وی از صادرات ۸۰ درصدی گل و گیاه مازندران به سایر استان‌ها خبر داد و افزود: چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به تولید و صادرات گل در استان شده است و جهاد کشاورزی برنامه‌های مدونی در احداث گلخانه‌ها و فضای باز تولیدات گل در دست اقدام دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان گفت: ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به مازندران اختصاص یافت که ۱۳۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی جذب شد و بخش عمده‌ای از این تسهیلات در حوزه گل و گیاه بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − چهارده =