کد خبر : 119649
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۱۰
-

انتقاد مسئول سوری از نقش فرانسه، آمریکا و ترکیه در تخریب و سرقت آثار باستانی سوریه

انتقاد مسئول سوری از نقش فرانسه، آمریکا و ترکیه در تخریب و سرقت آثار باستانی سوریه

به گزارش قائم آنلاین، «محمود حمود» رئیس اداره کل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه تأکید کرد که آثار باستانی این کشور در عفرین با نظارت ارتش ترکیه تخریب می‌شود. حمود به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آثار باستانی که تحت تسلط گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شهر «منبج» واقع در ریف حلب و در

به گزارش قائم آنلاین، «محمود حمود» رئیس اداره کل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه تأکید کرد که آثار باستانی این کشور در عفرین با نظارت ارتش ترکیه تخریب می‌شود.

حمود به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آثار باستانی که تحت تسلط گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شهر «منبج» واقع در ریف حلب و در شهر رقه واقع شده، در معرض تخریب قرار دارد.

وی درباره سرقت آثار باستانی سوریه توسط نیروهای دموکراتیک –تحت الحمایه آمریکا- در منبح و فروش آن اعلام کرد که اطلاعاتی درباره تخریب آثار باستانی به دست آنان رسیده است.

این مسئول سوری تأکید کرد که افرادی از گوشه و کنار خارج از سوریه به ویژه آمریکا و فرانسه برای حفاری به کار گرفته شده‌اند.

حمود در ادامه اعلام کرد که آثار باستانی دیگری وجود دارد که در رقه و تحت تسلط نیروهای دموکراتیک قرار دارند و وضعیت این آثار مانند وضعیت آثار باستانی موجود در منبج است.

وی همچنین تصریح کرد: «آثار باستانی که تحت تسلط گروههای مسلح تحت حمایت ترکیه قرار دارد، وضعیتشان وخیمتر است» و حملات بیشتری به آن صورت می‌گیرد.

رئیس اداره کل موزه ها و آثار باستانی سوریه با تأکید بر اینکه تخریب این آثار بیشتر در عفرین صورت می‌گیرد خاطر نشان کرد که این منطقه آثار باستانی زیادی دارد که با نظارت ارتش ترکیه و گروههای تروریستی در معرض قاچاق و دزدی قرار دارند.

وی در پایان تأکید کرد که سازمان آثار باستانی با یونسکو و وزارت خارجه سوریه در تماس است تا به طرف‌های بین‌المللی ذیربط واقعیت رخدادهای مربوط به آثار باستانی را اطلاع دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =