کد خبر : 118539
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
-

اجرای طرح «سیماک» در روستاهای مازندران لنگ اینترنت

اجرای طرح «سیماک» در روستاهای مازندران لنگ اینترنت

به گزارش قائم آنلاین، طرح سیماک با هدف ساماندهی املاک در استان مازندران به صورت الکترونیکی از حدود سال ۹۶ با اجرای طرح آموزش به دهیاران استان طی دو پروسه آموزشی در دستور کار قرار گرفت. در این طرح، که دهیاران استان مازندران تحت آموزش قرار گرفتند، مقرر شد که اطلاعات ملکی روستاها در سامانه

به گزارش قائم آنلاین، طرح سیماک با هدف ساماندهی املاک در استان مازندران به صورت الکترونیکی از حدود سال ۹۶ با اجرای طرح آموزش به دهیاران استان طی دو پروسه آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

در این طرح، که دهیاران استان مازندران تحت آموزش قرار گرفتند، مقرر شد که اطلاعات ملکی روستاها در سامانه سیماک ثبت شده تا میزان دخل و تصرف در اراضی روستایی به دلیل خاک حاصلخیز استان مازندران کاهش یابد.

با اجرای پروژه سیماک جلوی صدور بسیاری از مجوزهای غیرقانونی در حریم منابع حیاتی مانند رودخانه‌ها ، جنگل‌ها و آثار تاریخی گرفته ‌شده و همه مراحل صدور مجوز به ‌صورت شفاف پیگیری و نظارت خواهد شد.

مدیرکل پست مازندران در این باره معتقد است با اجرای این طرح، همه کارهای مرتبط با املاک به صورت سیستماتیک و اتوماسیون انجام می‌شود.

بوداغی با اعلام اینکه در اجرای این طرح بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دهیاری ، تمام دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی و تمام اعضای نظام مهندسی و ۲۸ دستگاه اجرایی مرتبط جهت تحقق دولت الکترونیک با یکدیگر شبکه می‌شوند، افزود: آموزش به دهیاران استان طی چندین مرحله انجام شده است.

مدیرکل پست مازندران خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پروژه سیماک یکی از اولویت‌های دولت بوده و بعد از دهیاری‌ها، نظام مهندسین، دفاتر پیشخوان و ۲۸ دستگاه مرتبط در زیر پروژه چهارم در برنامه بعدی آموزشی قرار دارند.

با همه این دغدغه‌های که مطرح شده در حال حاضر اجرای طرح سیماک در بسیاری از روستاهای استان مازندران لنگ خطوط اینترنت است.

در سفرهای متعدد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیران این حوزه بهره‌برداری از طرح‌های متعدد مخابراتی و اینترنتی را روی میز رسانه‌ها و حتی جز گزارش کار خویش نزد وزیر اعلام کردند، اما به صورت عملیاتی اقدام مناسبی برای اتصال خطوط اینترنت در سطح روستاهای استان مازندران انجام نشده است.

طرح آموزش به دهیاران با هزینه‌های بسیار سنگین و به مدت بیش از یک ماه در مرکز استان مازندران در سال ۹۶ عملیاتی شده بود اما برای اجرای این طرح زیرساخت بسیاری از روستاها آماده نیست.

به دلیل عدم پاسخگو بودن مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران به رسانه‌ها اطلاعاتی از وضعیت اتصال اینترنت در اختیار نیست، انتظار هست که استاندار مازندران با توجه به قولی که به رسانه‌ها در ارتباط با پاسخگو بودن مدیران داده است اصغریان رستمی در مدت حضورش اطلاعاتی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا در اختیار مردم و افکار عمومی قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 4 =