کد خبر : 117841
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
-

خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به غرب مازندران

خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به غرب مازندران

به گزارش قائم آنلاین، محمد اسلامی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در جریان بارش شدید باران و جاری شدن سیل و سیلاب در مناطقی از شهرها و روستاهای غرب مازندران، بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی، مسکونی، معیشتی،ش کشاورزی، دام و طیور و آبزیان وارد شد. وی افزود: با هماهنگی

به گزارش قائم آنلاین، محمد اسلامی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در جریان بارش شدید باران و جاری شدن سیل و سیلاب در مناطقی از شهرها و روستاهای غرب مازندران، بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی، مسکونی، معیشتی،ش کشاورزی، دام و طیور و آبزیان وارد شد.

وی افزود: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ستاد مدیریت بحران، خسارات برآورد شده، طی نامه‌ای به دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور ارسال شده است.

استاندار مازندران گفت: در بازدید نوبخت، معاون رییس جمهور از مناطق خسارت دیده از سیل در غرب مازندران، مقرر شد تا گزارش خسارات، روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، طرح و برای جبران خسارات تصمیمات لازم اتخاذ شود.

اسلامی افزود: مردم در مناطق حادثه دیده، باید هر چه زودتر به زندگی عادی بازگردند و احداث و مرمت جاده ها و پل ها، نکات ایمن سازی، زیرساخت های آب و برق و گاز هم باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

وی گفت: تامین اعتبار برای مساعدت دیگر ماموریت اساسی است که باید پیگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد. استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت شریان های اصلی افزود: عملیات عمرانی در زیرساخت ها و جاده ها به خصوص روستاهای دور افتاده باید در اسرع وقت انجام گیرد.

استاندار مازندران گفت: پل ها در شمار زیرساخت هایی هستند که در کوتاه ترین زمان باید پیمانکاران قوی برای ساخت آن ها شروع به کار کنند زیرا شریان های اصلی تردد محسوب می شوند و باید شبانه روزی و در سه شیفت عملیات عمرانی انجام شود.

اسلامی تصریح کرد: تمامی مفروضات و محاسبات قبلی در خصوص پل ها اعتبار ندارد و طبق دبی جدید آب باید مورد ارزیابی و محاسبه قرار گیرد و برآوردهای لازم برای مسئولین استان ارسال شود.

استاندار مازندارن با اشاره به تخریب برخی منازل خطاب به مسئولان شهرستانها گفت: به منظور رفاه حال خسارت دیدگان تمهیدات لازم جهت اسکان این افراد در پلاژهای دولتی، نهادها و سازمان ها فراهم شود و تامین غذا و نیازهای اولیه این افراد هم لحاظ شود.

وی گفت: در فرمت بررسی ها و نظارت ها حجم خسارت به باغات کشاورزی و مزارع را نیز مورد ارزیابی قرار دهید و کسی از قلم نیفتد. اسلامی با اشاره به تامین نیازهای مردمی تصریح کرد: بر اساس فرم های پر شده به خسارت دیدگان وام های بلاعوض و تسهیلات با بهره ۴ درصد پرداخت می شود و منابع مالی بنیاد برای تامین این تسهیلان تامین می شود.

اسلامی افزود: بدون فوت وقت ماشین های مکانیکی (بلدوزر) به منظور لایروبی و دیواره کشی تمام رودخانه ها در مناطق حادثه دیده شروع به کار کنند تا امنیت روانی مردم تامین و این کریدورها ایمن سازی شوند.

استاندار مازندران هر گونه تصرف حریم رودخانه را از دلایل بروز این حوادث خواند و مجوزهای داده شده در این حریم را غیر قانونی دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =