کد خبر : 117620
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
-

کشف بزرگترین محموله قاچاق هروئین

کشف بزرگترین محموله قاچاق هروئین

به گزارش قائم آنلاین، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از افتتاح ۴۰ پروژه ملی در چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر داد. سعید محمد در حاشیه برگزاری آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه مجموعه ای است که با هدف کمک به نظام و دولت ها در مرتفع

به گزارش قائم آنلاین، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از افتتاح ۴۰ پروژه ملی در چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر داد. سعید محمد در حاشیه برگزاری آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه مجموعه ای است که با هدف کمک به نظام و دولت ها در مرتفع نمودن مشکلات مردم و توسعه عمران و آبادانی کشور ایجاد شده و امروز نیز با قوت و قدرت در همین راستا گام بر می دارد.

در همین مراسم سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی “مدیریت جهادی” را عامل اصلی توفیقات عرصه سازندگی توصیف و تصریح کرد: عرصه سازندگی ،عمران و آبادانی کشور ،عرصه ای است که با ارائه کارهای موفق، الگو سازی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را به سایر کشورها اثبات کرد.

رئیس جمهوری پس از اخد گزارش از آخرین وضعیت سیل دو روز گذشته در استان های شمالی کشور، به وزیر کشور دستور داد تمام امکانات لازم در سطح استانهای سیل زده و نیز استان‌های همجوار برای کمک فوری به سیل زدگان شمال کشور بسیج شود. روحانی همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد همزمان تمام امکانات مراکز درمانی برای مداوای سریع آسیب دیدگان از سیل به کار گرفته شود.

سربازان گمنام امام زمان در اداره اطلاعات استان آذربایجان غربی موفق به کشف بزرگترین محموله قاچاق هروئین در سال‌های اخیر شدند که این  محموله هروئین به وزن بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم و ارزش تقریبی حدود ۴۰۰ میلیارد تومانی است. وزارت  اطلاعات در اطلاعیه‌ای با اعلام این خبر افزود: تعدادی از قاچاقچیان این باند بین‌المللی که موادمخدر مذکور را به صورت ماهرانه‌ای در کالای صادراتی جاسازی کرده بودند دستگیر شدند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس مطرح شد و نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند که تصویب این لایحه ، با واکنشها و تحلیل‌های داخلی و خارجی همراه شد.

همزمان با بررسی CFT در مجلس شورای اسلامی، عده‌ای که تعدادشان حدود ۵۰۰ نفر می‌رسید با تجمع مقابل مجلس و سر دادن شعارهایی، خواستار عدم تصویب CFT توسط نمایندگان بودند که گزارش خبرنگار ایسنا از این تجمع را میتوانید اینجا بخوانید.

سفیر هند در تهران در مورد آخرین وضعیت استفاده از واحد پول ملی دو کشور برای انجام مبادلات پولی – مالی ایران و هند گفت: در این زمینه گفت‌وگوها انجام شده البته ساز و کار اروپایی‌ها هم باید مشخص شود.

همچنین وزارت امورخارجه عمان با انتشار یک پست  در صفحه توئیتر رسمی خود اعلام کرد که از این پس شهروندان این کشور می‌توانند بدون اخذ روادید به ایران سفر کنند. در ادامه این پست آمده است: با توجه به روابط حسنه میان دو کشور، مراجع مربوطه جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته‌اند به طور یک جانبه اخذ روادید ورود به این کشور را برای شهروندان عمانی لغو کنند.

در دیدار هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی ترکیه ای نیز که در حاشیه نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی در روز ۱۴ مهر با هدف گسترش همکاری ها و تبادل تجارب دو کشور برگزار شد بر توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دو کشور تاکید شد.

آغاز رسیدگی به شکایت دیگر ایران از آمریکا از فردا

دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ)  که با نام دادگاه لاهه نیز شناخته می‌شود با انتشار اطلاعیه‌ای در پایگاه اینترنتی رسمی خود اعلام کرد: جلسات استماع رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری در پی مسدود شدن دارایی‌های بانک مرکزی در آمریکا از روز دوشنبه آغاز می‌شود. جلسات علنی رسیدگی به شکایت ایران علیه آمریکا به دلیل مسدود شدن اموال بانک مرکزی ایران در آمریکا از روز دوشنبه ۸ اکتبر (۱۶ مهرماه) آغاز خواهد شد و تا روز جمعه ۱۲ اکتبر (۲۰ مهرماه) ادامه خواهد یافت.

در رابطه با رای اخیر دادگاه بین‌المللی لاهه در مورد شکایت ایران از آمریکا نیز  دولت آفریقای جنوبی از تصمیم دادگاه بین‌المللی دادگستری که به آمریکا توصیه کرده است که اطمینان دهد که تحریم‌ها علیه ایران، کمک‌های بشردوستانه و حمل و نقل هوایی غیر نظامی را تحت تاثیر قرار نخواهد داد، استقبال کرد.

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور نیز با ارائه توضیحاتی در ارتباط با رای اخیر دادگاه لاهه به نفع ایران گفت: موارد نقض رای دادگاه لاهه در تامین دارو و تجهیزات از سوی آمریکا باید مستندسازی شود.

همچنین علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قصد آمریکا برای خروج از پیمان مودت را ناشی از یکجانبه‌گرایی و هنجارشکنی بین‌المللی آمریکا دانست که در نهایت باعث انزوای این کشور می‌شود.

فیضی چکاب، وکیل دادگستری نیز  در رابطه با دستور موقت دادگاه لاهه علیه آمریکا گفت: بعید نیست که آمریکا در مورد شکایت ایران به رأی دیوان اعتنایی نکند، اما این مسأله از اعتبار رأی نمی‌کاهد و این رأی اعتبار خود را از حیث مشروعیت رفتار ایران و عدم مشروعیت رفتار آمریکا دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه در برابر جنگ روانی دشمن نباید ناخواسته به آن دامن بزنیم ،گفت: توجه شود با نشر مطالب بدون تعقل و احراز صحت در زمین دشمن بازی نکنیم و علاوه بر گفتار، به صورت عملی هم در مقابل تبلیغات دشمن بایستیم و جبهه دشمن را در این بخش نیز ناکارآمد بگذاریم.محسنی‌اژه‌ای همچنین در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: تحریم اقتصادی علیه کشورمان تازگی ندارد و انواع توطئه‌ها را آنها علیه ما بکار بسته اند اما امروز ببینید که ما کجا هستیم و صدام و گروهک‌ها چه بر سرشان آمده و کجا هستند.

عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی نیز در کانال شخصی اش در سروش نوشت:  شبکه اجتماعی اینستاگرام بر خلاف قانون اساسی صوت وتصویر فراگیر را از انحصار سازمان صدا وسیما خارج کرده و بدون هرگونه محدویت قانونی سال‌هاست که مشغول تهاجم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی است.

همچنین حراست مرکزی وزارت دادگستری در خصوص نامه های الکترونیکی جعلی  با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:عده ای افراد سودجو با جعل عنوان وزارت دادگستری و آدرس پست الکترونیکی مربوطه اقدام به ارسال نامه های الکترونیکی آلوده با عناوینی مانند “سامانه رسیدگی به شکایات، دادگاه های عمومی و انقلاب اسلامی، پایگاه اطلاعاتی وزارت دادگستری و …” برای برخی از اقشار جامعه نموده و طی آن خواننده را ترغیب به باز نمودن پیوست های نامه می نمایند. با بررسی های به عمل آمده و همکاری دستگاه های نظارتی مشخص گردید، پیوست های مذکور آلوده به بد افزار جاسوسی بوده و امکان سرقت اطلاعات و سوء استفاده از آنها وجود دارد.

نتایج آزمون سردفتران اسناد رسمی سال ۱۳۹۷ از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام شد و شرکت کنندگان در این آزمون می توانند از طریق این لینک از نتیجه مرحله کتبی این آزمون مطلع شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + هفده =