کد خبر : 117518
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
-

زلزله و سونامی اندونزی بیش از ۱۵۰۰ قربانی برجای گذاشت

زلزله و سونامی اندونزی بیش از ۱۵۰۰ قربانی برجای گذاشت

به گزارش قائم آنلاین، مسئولان اندونزیایی اعلام کردند زلزله پرقدرت شهر پالو و امواج سونامی ۲ متری ناشی از آن که نیم ساعت پس از زلزله ایجاد شد و بخش اعظمی از جزیره سولاوسی را تخریب کرد، شدیدترین فاجعه طبیعی سال جاری در این کشور بوده و تاکنون یک هزار و ۵۷۱ قربانی برجای گذاشته

به گزارش قائم آنلاین، مسئولان اندونزیایی اعلام کردند زلزله پرقدرت شهر پالو و امواج سونامی ۲ متری ناشی از آن که نیم ساعت پس از زلزله ایجاد شد و بخش اعظمی از جزیره سولاوسی را تخریب کرد، شدیدترین فاجعه طبیعی سال جاری در این کشور بوده و تاکنون یک هزار و ۵۷۱ قربانی برجای گذاشته است.

رسانه‌های اندونزیایی به نقل از یوسف کالا معاون رئیس جمهوری این کشور گزارش دادند که میزان تخریب و نابودی مناطق مسکونی، اداری، آموزشی و شهری در این منطقه بسیار بالاست و عملیات امداد و نجات مدت‌ها به طول خواهد انجامید.
طبق این گزارش حدود ۷ هزار نفر از نیرو‌های ارتش برای کمک به آسیب دیدگان در این منطقه مستقر شده اند.
براین اساس اکثر بازماندگان نیاز به مواد غذایی، دارو و آب آشامیدنی دارند و سازمان جهانی بهداشت با توجه به اینکه هنوز بسیار از اجساد این حادثه مرگبار دفن نشده اند، نسبت به شیوع بیماری‌های واگیر دراین منطقه مانند وبا هشدار داده است.
پس از آنکه جوکو ویدودو از کشور‌های جهان درخواست کمک‌های بین المللی برای زلزله زدگان را داشت تاکنون کشور‌های مختلف از جمله، هند، نیوزیلند، استرالیا، ژاپن و مالزی کمک‌های امدادی خود را به این مناطق ارسال کرده اند که این اقلام از روز گذشته به منطقه رسیده است.
برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که هزاران نفر از مردم در خیابان‌ها بدون هیچ گونه کمک‌های اولیه به سر می‌برند و از این رو اقلام و کالا‌های بسیاری از مراکز خرید که دچار تخریب شده اند، غارت شده است.
سازمان ملل پیشتر اعلام کرد ۲۰۰ هزار نفر در اندونزی پس از زلزله ۷.۵ ریشتری و سونامی شهر پالو جمعه گذشته نیازمند کمک فوری و اولیه هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی مترو اندونزی یک هتل ۴ طبقه دراین شهر کاملا تخریب شده که حدود ۴۰ نفر از کارکنان و مسافران آن به طور کامل مفقود شده اند.
سازمان فجایع ملی اندونزی گزارش داد بیش از یک هزار و ۷۰۰ خانه و تاسیسات شهری به طورکامل با خاک یکسان شده اند.
سولاوسی یکی از پنج جزیره اصلی کشور مجمع الجزایر است و مانند دیگر بخش‌های این کشور در معرض زلزله و سونامی‌های مکرر قرار دارد.
در سال ۲۰۰۴ میلادی، زلزله جزیره سوماترا باعث بروز سونامی سهمگین در سراسر اقیانوس هند شد که ۲۲۶ هزار نفر را در ۱۳ کشور، از جمله بیش از ۱۲۰ هزار نفر در اندونزی را قربانی کرد.
دفتر کاهش خطر بلایای سازمان ملل نیز با صدور بیانیه‌ای در تارنمای خود گزارش داد: با توجه به میزان بسیار زیاد تلفات و خسارات ناشی از زلزله‌ها و بلایای طبیعی گسترده ازجمله سونامی در اندونزی و کشور‌های حوزه آسیا و اقیانوس آرام این کشور‌ها باید برای توانمند سازی شهر‌های ساحلی خود برای محافظت از خود برابر تهدید بلایای طبیعی انجام دهند.
ماه گذشته اندونزی به همراه ۲۴ کشور در حاشیه اقیانوس هند در یک رزمایش بین المللی امداد و نجات پس از وقوع زلزله فرضی بیش از ۹ ریشتر شرکت کرده بودند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =