کد خبر : 117557
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۱۵
-

جلسات متعدد راه‌حل مدیریت بحران نیست

جلسات متعدد راه‌حل مدیریت بحران نیست

به گزارش قائم آنلاین، در جلسه علنی شورای شهر قائم‎شهر مشکلات شهری توسط اعضای شورا مطرح شد و شهردار قائم‎شهر نیز به برخی از آن‌ها جواب داد و همچنین در این جلسه شهردار تذکر جدی از یکی از اعضای شورا دریافت کرد. عباس صالح‌زاده رئیس شورای شهر قائم‎شهر در جلسه علنی شورای شهر قائم‎شهر، ضمن

به گزارش قائم آنلاین، در جلسه علنی شورای شهر قائم‎شهر مشکلات شهری توسط اعضای شورا مطرح شد و شهردار قائم‎شهر نیز به برخی از آن‌ها جواب داد و همچنین در این جلسه شهردار تذکر جدی از یکی از اعضای شورا دریافت کرد.

عباس صالح‌زاده رئیس شورای شهر قائم‎شهر در جلسه علنی شورای شهر قائم‎شهر، ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و روز جهانی معلم با اشاره به بارش شدید روزهای گذشته در شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: سازمان هواشناسی از روزهای قبل از بارش شدید باران بارها هشدار داد که در مازندران و قائم‌شهر بارش شدیدی رخ خواهد داد و مسئولان تنها جلسات متعدد و خوبی برگزار کردند.

وی افزود: برگزاری جلسات متعدد خوب است اما کافی نیست بلکه باید با تصمیم درست و انتخاب راه حل مناسب به کمک نیروی انسانی و ماشین آلات بفکر پیشگیری برخی از اتفاقات ناشی از بارش شدید باران باشیم که متاسفانه در برخی از امورات این اتفاق نیفتاد و باعث مشکلاتی برای شهروندان شد.

رئیس شورای شهر قائم‎شهر، بیان کرد: از سال ۹۰ در شهر قائم‎شهر پروژه اجرای احداث کانال مادر برای هدایت آب‌های سطحی شروع شد ولی متاسفانه بعد از گذشت ۷ سال نیمه کاره رها شده است و از دوره‌ی شورای قبل تاکنون این پروزه به اتمام نرسیده و اکنون با بارش بارن مشاهده می‌کنیم که اکثر نقاط شهر دچار آبگرفتگی شدیدی شده و راه‎ها و زیرگذرهای شهر مسدود می‌شوند.

این مسوول با اشاره به اینکه شهرداری موظف است برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات هرچه زودتر پروژه احداث کانال مادر را در سطح شهر اجرا کند، تصریح کرد: با یک بارندگی مشاهده کردیم اکثر نقاط از جمله کوچکسرا، قائمیه، زیرگذر الغدیر و نقاط حساس دیگر غرق در آب شدند و خودروهای مردم در آب خاموش شده و باعث اختلال در وضعیت عبور مرور شهری بوجود آمده بود که باید تصمیمی درست از این بارش گرفت تا در آینده با بارش شدیدتر به مشکل بیشتر نخوریم.

صالح‌زاده به آبگرفتگی شهرداری منطقه یک اشاره کرد و گفت: شهرداری که باید بعنوان خدمات‌رسان در اختیار مردم باشد و به مردم کمک کند ساختمان خود را از طبقه آخر تا همکفش را آب گرفته باشد و نیروها درگیر تخلیه آب در ساختمان شهرداری باشند که نشان از ضعف مدیریتی است و باید جناب معین‌پور بطور جد این موضوع را پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم منطقه قائمیه چندین سال است که با کوچکترین بارش دچار مشکل آبگرفتگی می‌شوند درحالیکه میتوان با احداث یک کانال و اتصال آن به کانال میدان امام (ره) انتقال آب به رودخانه تلار را به راحتی انجام داد که از شهرداری تقاضا دارم این مهم را به زودی در دستور کار خود قرار دهد تا مشکل شهروندان این منطقه با یک هزینه کم به راحتی حل شود.

رئیس شورای شهر قائم‎شهر، بیان کرد: پروژه الغدیر یکی از نقاط حساس و مهم منطقه است که متاسفانه با افتتاح غیرکارشناسی اکنون شاهد آن هستیم که با بارش باران و آبگرفتگی به راحتی این پروژه مسدود می‌شود و قابل بهره‎برداری نیست و خودروها باید مسیر دیگری را برای عبور و مرور خود انتخاب کنند که ترافیکی زیادی را هم بوجود می‌آورد.

این مسئول ادامه داد: متسفانه روز گذشته مشاهده کردیم که واحد خدمات شهری در پروژه الغدیر بعداز تغییر مسیر خودروها برای تخلیه آب‌های زیرگذر هیچ اقدامی نکردند و باعث شد تا این زیرگذر تا امروز صبح مسدود باشد واقعا جای گلایه است که چگونه می‌شود معاون خدمات شهری از مسدود بودن این زیرگذر مطلع نباشد و با تماس‌های بنده واحد موتوری و پرسنل شهری برای تخلیه آب بصورت شبانه اقدام کند.

صالح‌زاده خاطرنشان کرد: قائم‎شهر جزو اولین شهرهایی بود که مشکلات آب گرفتگی شهری را حل کرد که باید از پرسنل توانمند شهرداری و تیم مدیریت شهری تشکر کرد و همچنین امیدواریم هرچه زودتر اقدامات لازم توسط شهرداری صورت گیرد تا در آینده مشکلات کمتری را با آغاز فصل بارش باران شاهد باشیم.

محمدعلی شیرسوار عضو شورای شهر قائم‎شهر در ادامه این جلسه ضمن تایید صحبت‌های رییس شورای شهر، اظهار کرد: بارش باران در روز گذشته کمبودهای شهرداری قائم‌شهر را نشان داد واقعا ناخوشایند است که بگویم چه تعداد کف‌کش داریم و میزان بارش باران و کف‌کش‌های موجوئ با یکدیگر توازن ندارد که نیاز است جهت جبران این کمبودها فکری اساسی کرد .

وی افزود: پرسنل شهرداری برای تخلیه آب و کار در شب لباس مناسب این کار را نداشتند و همچنین حتی از لحاظ تدارکات و تغذیه نیست این زحمتکشان با مشکل روبه‌رو بودند که جای تاسف دارد و چگونه جناب شهردار می‌خواهد نیروی انسانی قدردانی کند و باعث زنندگی نیروها نشود؟
عضوشورای شهر قائم‌شهر به مشکلات ظاهری شهر اشاره کرد و گفت: کیوسک‌های بدقواره میدان طالقانی که باعث شده ظاهری خوب نداشته باشد باید با تصمیم عاقلانه جمع آوری شوند تا چهره‌ی شهر بهتر شود و همچنین کیوسک تاکسیرانی که همیشه تعطیل است و چهره‌ی بدی به شهر داده است نیز جمع‌آوری شود، اگر در این مورد شهردار نیاز به کمک با مسئولین بالا رتبه دارد اعلام کند تا جلساتی با فرماندهان نیروی انتظامی گرفته شود تا این مشکل نیز حل شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: برای احداث پلیس راهور باید زمینی خریداری شود و به این عزیزان اهدا شود تا کمکی برای مکان این زحمتکشان تهیه شود و همچنین نیروی انتظامی نیز باید قول دهد تا هرچه زودتر مکانی را برای پارک خودروهای خود تهیه کند و اینکه خودروهای خود را مقابل راه‌آهن پارک می‌کند چهره‌ی شهر را خدشه‌دار می‌کند.

شیرسوار به چرداخت مزایا و اضافه کاری به کارگران زحمتکش شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری باید در پرداخت مزایا به این قشر زحمتکش دقت کند و نباید با یک چشم به این عزیزان و کارمندان نگاه کند چراکه دریافتی حقوقی این همکاران کمتر است و زحمات زیادی نیز می‌کشند و باید تشویق‌های بیشتری را برای آن‌ها در نظر گرفت تا در زمان بحران با دل و جان برای برطرف شدن مشکلات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی شهر بسیار ضعیف هستیم، تصریح کرد: اکنون تاحدوودی در مسائل عمرانی یهتر شدیم اما در مسائل فرهنگی بسیار ضعیف هستیم و باید تدبیری برای بهبود این موضوع انجام شود و اکنون که اربعین را در پیش رو داریم بهتر است از حالا به فکر برنامه فرهنگی درست در سطح شهر باشیم.

عضو شورای شهر قائم‌شهر خاطرنشان کرد: شهرداران منطقه و مدیران عامل یک خط عملکرد به صحن شورا ارائه نداده‎اند و عملکردشان اصلا قابل قبول نیست و اینکه چه برنامه‎ای دارند را باید مطرح کنند و بصورت جدی به آقای معین‌پور تذکر می‌دهم که به عملکرد مدیران عامل رسیدگی کند و به مردم اطلاع رسانی کند.

معین پور شهردار قائم‎شهر در پاسخ به صحبت‎های اعضای شورای شهر، اظهار کرد: ای کاش همکاران ابتدا در جلسه خصوصی این صحبت‎ها را مطرح می‌کردند و ماه‌عسل آن جلسه به خبرنگاران گفته می‌شد در دنیا فکر نکنم چنین صحبت‎هایی مقابل خبرنگاران صورت بگیرد.

وی افزود: برخی مشکلات مطرح شده از سال‎های قبل است و به بنده برنمی‌گردد و باید به مرور زمان آن را رفع کرد تا مشکلات آبگرفتگی کمتر اتفاق بیفتد.

شهردار قائم‌شهر به پروژه‌های غیرکارشناسی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه کانال‌های شهر غیرکارشناسی است و در یک خیابان کانال‌ها با ارتفاع و قطرهای مختلف هستند که اصلا درست نیست و باید بازنگری جدی در بحث هدایت آب‌های سطحی قائم‎شهر صورت گیرد.

این مسوول بیان کرد: شناسایی بحران یک موضوع است و تصمیم‌گیری در بحران بحث دیگر، متاسفانه در این بارش شدید باران مشاهده کردیم که شهرداری تنها بود و تنها هلال احمر و اداره راهداری در کنار ما بودند و باید گلایه کرد از نیروی انتظامی و پلیس راهور که برای کنترل بار ترافیکی و هدایت خودروها حضور نداشتند و بنده با کمک پرسنل شهرداری در آن زمان خودروها را برای تغییر مسیر راهنمایی می‌کردیم.

معین پور خاطرنشان کرد: متاسفانه قطع شدن برق باعث شد تا پمپ‌های تخلیه آب در زیرگذرها از کار بیفتد و آبگرفتگی در زیرگذرها و معابر بیشتر شود و به نظر بنده بارش شدید چون باد و بوران همران نداشت نباید برق را قطع می‌کردند.

وی در پاسخ به ضعف در عملکرد مدیران هامل شهرداری قائم‎شهر تصریح کرد: کدام مدیرعامل بدون هماهنگی با شورای شهر منصوب شده است که این چنین مطرح می‌شود؟ همچنین از همه‌ی مدیران عامل خواسته شد تا عملکرد ۶ماهه خود را طبق فرم‌های ارسالی برای ما ارسال کنند.

شهردار قائم‎شهر به زیرگذر شهید مهدوی خیابان آیت الله صالحی مازندرانی اشاره کرد و گفت: این پروژه توسط شرکت زیرساخت اجرا می‌شود و شهرداری تنها ناظر این پروژه است و اکنون با وجود آمدن این مشکل ارتباط با مدیران زیرساخت گرفته شد و مقرر شد هرچه زودتر مبلغی را برای اجرای این پروژه به شرکت زیگورات پرداخت شود و این پروژه به مرحله اجرا در آید و این معضل بوجود آمده حل شود.

محمدنصیرمتانی در پاسخ به صحبت‌های شهردار مبنی بر انتخاب مدیران عامل با مشورت شورا، اظهار کرد: مشورت برای انتخاب افراد هیچ دلیلی بر این نیست که شهردار پاسخگوی کمکاری آن‌ها نشود و اینگونه کمکاری مدیران عامل را بخواهد بی‌پاسخ بگذارد.

وی گفت: پروژه شهیدمهدوی اگر هرچه زودتر تعیین تکلیف نشود به یک معضل بزرگ شهری تبدیل می‌شود و باید با مدیریت درست یک فکری به حال این منطقه کرد و اگر دولت بودجه اجرای این پروژه را ندارد راه را برای رفت و آمد مردم بازگشایی کنیم تا مردم در این نقطه بیشتر از پیش اذیت نشوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − یازده =