کد خبر : 117315
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
-

دیده‌بان حقوق بشر: عربستان اسناد عدم بازداشت خاشقجی را ارائه کند

دیده‌بان حقوق بشر: عربستان اسناد عدم بازداشت خاشقجی را ارائه کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه خبری المیادین، دیده بان حقوق بشر در واکنش به اخبار منتشر شده درباره بازداشت جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در ترکیه، اعلام کرد: اگر عربستان خاشقجی را بازداشت کرده باشد این بازداشت اجباری و اقدامی بی‌سابقه از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه خبری المیادین، دیده بان حقوق بشر در واکنش به اخبار منتشر شده درباره بازداشت جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در ترکیه، اعلام کرد: اگر عربستان خاشقجی را بازداشت کرده باشد این بازداشت اجباری و اقدامی بی‌سابقه از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان علیه منتقدین است. بازداشت مخفیانه خاشقجی اقدام تنش‌آمیز دیگری از سوی حکومت سرکوبگر محمد بن سلمان علیه مخالفان و منتقدان است. عربستان باید اسنادی ارائه کند که نشان بدهد خاشقجی به تنهایی کنسولگری را ترک کرده و مزدوران ریاض او را بازداشت نکرده‌اند.

این مرکز از مقامات ترکیه خواست تحقیقاتشان را با دقت انجام دهند و تدابیری اتخاذ کنند که مانع بازگرداندن خاشقجی به عربستان توسط مزدوران این کشور شوند چراکه در صورت بازگشت خاشقجی به عربستان با محاکمه‌ای ظالمانه و حبس طولانی مدت مواجه خواهد شد.

این نهاد حقوقی از هم‌پیمانان غربی خواست روش غیرقانونی مقامات عربستانی در برخورد با فعالانی مثل خاشقجی را محکوم کنند.

این دیده‌بان افزود: سرمایه‌گذاران نیز باید این را درک کنند که هرگونه احترام به حقوق اصلی یا حاکمیت قانون در عربستان صرفا توهم و خیال است.

اخیرا اخباری درباره ناپدید شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در آنکارا منتشر شد. وزارت خارجه ترکیه نیز روز پنجشنبه سفیر عربستان در آنکارا را برای توضیح درباره سرنوشت این روزنامه‌نگار احضار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =