کد خبر : 117026
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
-

هوای ۳ شهر خوزستان روی مدار «خطرناک»

هوای ۳ شهر خوزستان روی مدار «خطرناک»

به گزارش قائم آنلاین، شاخص آلودگی هوا در برخی از شهرهای خوزستان امروز از حد مجاز عبور کرد و در شرایط خطرناک قرار گرفت. بر اساس سامانه پایش هوای کشور شاخص آلودگی هوا در ساعت ۱۸ امروز در بندر امام ۵۰۰، رامشیر ۵۰۰ و شادگان نیز ۵۰۰ و در وضعیت «خطرناک» است. این شاخص در

به گزارش قائم آنلاین، شاخص آلودگی هوا در برخی از شهرهای خوزستان امروز از حد مجاز عبور کرد و در شرایط خطرناک قرار گرفت.

بر اساس سامانه پایش هوای کشور شاخص آلودگی هوا در ساعت ۱۸ امروز در بندر امام ۵۰۰، رامشیر ۵۰۰ و شادگان نیز ۵۰۰ و در وضعیت «خطرناک» است.

این شاخص در شهرهای خرمشهر ۲۲۱ و در ماهشهر ۲۵۵ است و در وضعیت «بسیار ناسالم» قرار گرفت.

شهر آبادان نیز در این ساعت در وضعیت «ناسالم» و شهرهای اهواز، امیدیه، حمیدیه و شوشتر نیز در وضع «ناسالم برای گروه‌های حساس» است.

این درحالی است که آلودگی هوای شهر اهواز نسبت به ساعت‌های قبل کاهش یافته است.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

کارشناسان تأکید می‌کنند که در زمان آلودگی هوا شهروندان باید تا حد ممکن در فضای آزاد حضور پیدا نکنند. سالمندان، کودکان و افرادی که بیماری قلبی و ریوی دارند به طور خاص مورد تاکید هستند که باید حضور در فضای آزاد را به حداقل کاهش دهند و تنها برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند.

همچنین افراد در فضای آزاد بهتر است از ماسک استفاده کنند. قابل تأکید است که ماسک‌های کاغذی که معمولا مردم استفاده می‌کنند، اثر بخشی لازم را ندارد و باید در صورت امکان از ماسک‌های فیلتردار استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − هفده =