کد خبر : 116940
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۱۵
-

بارش‌های سیل‌آسای پاییزی در راه مازندران

بارش‌های سیل‌آسای پاییزی در راه مازندران

به گزارش قائم آنلاین، احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا فردا جو نسبتاً پایداری در آسمان مازندران حاکم بود که احتمال بارش پراکنده به‌ویژه در غرب استان وجود دارد. وی افزود: از روز جمعه با نفوذ جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج تراز میانی انتظار داریم

به گزارش قائم آنلاین، احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا فردا جو نسبتاً پایداری در آسمان مازندران حاکم بود که احتمال بارش پراکنده به‌ویژه در غرب استان وجود دارد.

وی افزود: از روز جمعه با نفوذ جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج تراز میانی انتظار داریم به‌تدریج شرایط برای ابرناکی آسمان، وزش باد از سمت غرب استان، رگبار و رعدوبرق پراکنده در آسمان مازندران فراهم شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از عصر جمعه تا شنبه با تقویت سامانه بارشی شاهد تشدید بارندگی و وزش باد در آسمان مازندران خواهیم بود که انتظار داریم شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان باشیم.

اسدی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در این مدت، تصریح کرد: ارتفاعات مازندران در این مدت ابری و مه‌آلود بوده و بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر با ارتفاع بیش از ۲هزار و ۵۰۰ متر به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود

وی ادامه داد: باتوجه به این وضعیت لازم است کشاورزان در برداشت رتون‌های رسیده تسریع کنند.

معاون هواشناسی مازندران یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز یک‌شنبه این سامانه بارشی به‌تدریج از آسمان مازندران خارج می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران روزهای جمعه و شنبه به‌صورت مواج و طوفانی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + شش =