کد خبر : 117085
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
-

ارتش صهیونیستی به دنبال بازداشت پسربچه ۸ ساله فلسطینی

ارتش صهیونیستی به دنبال بازداشت پسربچه ۸ ساله فلسطینی

به گزارش قائم آنلاین، ناتوانی نظامیان رژیم صهیونیستی در مقابله با عملیات‌کنندگان استشهادی فلسطینی به حدی رسیده که آنها را حتی به تعقیب و جست‌وجو برای بازداشت یک پسربچه هشت ساله رسانده است. ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) با انتشار فیلم دوربین مداربسته یکی از گذرگاه‌های امنیتی در کرانه باختری، مجاور جاده ۴۴۳، مدعی شد

به گزارش قائم آنلاین، ناتوانی نظامیان رژیم صهیونیستی در مقابله با عملیات‌کنندگان استشهادی فلسطینی به حدی رسیده که آنها را حتی به تعقیب و جست‌وجو برای بازداشت یک پسربچه هشت ساله رسانده است.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) با انتشار فیلم دوربین مداربسته یکی از گذرگاه‌های امنیتی در کرانه باختری، مجاور جاده ۴۴۳، مدعی شد پسربچه هشت ساله فلسطینی پس از نزدیک‌شدن به این پست امنیتی، چاقویی را به سمت نظامی صهیونیست پرتاب کرده و گریخته است.

البته در این فیلم که از کیفیت و جزئیات تصویر خوبی برخوردار نیست، مشخص نمی‌شود که این پسربچه هشت ساله فلسطینی چه چیزی را به سمت نظامی صهیونیست پرتاب می‌کند. نظامی صهیونیست نیز در کابین امنیتی خود حضور داشت و هیچ آسیبی به او نرسید.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اما با انتشار تصویر ادعایی از چاقوی پرتاب شده در صفحه توئیتر خود، اعلام کرد که عملیات جست‌وجو گسترده‌ای برای یافتن و بازداشت این پسربچه هشت ساله فلسطینی، که از او به عنوان مظنون امنیتی یاد کرده، آغاز شده است.

این در حالی است که سازمان «دفاع از کودکان فلسطینی» در آخرین گزارش خود اعلام کرد که از زمان انتفاضه دوم فلسطینیان (سال ۲۰۰۰ میلادی)، نظامیان صهیونیست بیش از ۱۴ هزار کودک و نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده‌اند که هم‌اکنون نیز ۳۵۰ نفر از آنها در زندان هستند (جزئیات بیشتر).

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل «یونیسف» طی گزارشی در مارس ۲۰۱۳ اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بیش از هفت هزار کودک فلسطینی را بازداشت و زندانی کرده است. در این گزارش تاکید شده است که خردسالان فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند، در زندان‌ها مورد رفتارهای غیرانسانی «گسترده، سازمان‌یافته و رسمی» و نقض قوانین بین‌المللی قرار می‌گیرند.

یونیسف تخمین زده است که ارتش و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی سالانه  حدود ۷۰۰ فلسطینی ۱۲ تا ۱۷ ساله را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند. این بازداشت‌ها عموما بدون اعلام قبلی و در جریان حملات شبانه انجام شده است. چشمان کودکان بازداشتی معمولا بسته شده، دست‌ها و پاهای آنها به طرز دردناکی بند زده شده و با اهانت‌های مختلف از خانه‌هایشان بیرون کشیده می‌شوند.

در سال ۲۰۱۲ سازمان «شکستن سکوت» (Breaking the Silence) گزارشی را به قلم بیش از ۳۰ نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد که در آن اذعان شده  از ۹ هزار فلسطینی که در سال ۲۰۱۳ بازداشت شدند، ۷۰۰ نفر از آنها کودک و نوجوان بوده‌اند. همچنین بعد از انتشار اسنادی مبنی بر محاکمه نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی در دادگاه نظامی بزرگسالان، رژیم صهیونیستی دادگاه نظامی مخصوص خردسالان تاسیس کرد (سپتامبر ۲۰۰۹). رژیم صهیونیستی تنها دولت (جعلی) در جهان است که چنین دادگاهی را فعال کرده است.

طبق دستور شماره ۱۶۵۱ ارتش رژیم صهیونیستی، در دادگاه نظامی خردسالان چنین مجازات‌هایی اعمال می‌شود: حداکثر ۶ ماه زندان برای کودکان ۱۲ و ۱۳ ساله – ۱۲ ماه زندان برای نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله – حداکثر ۱۰ سال زندان برای جوانان. این مجازات‌ها فارغ از جرم فلسطینیان اعمال می‌شود حتی اگر جرم آنها یک سنگ‌پراکنی ساده به صهیونیست‌ها یا اموال آنها باشد.

فلسطینی‌ها برای مقابله با رژیم صهیونیستی شیوه‌های مختلفی را در پیش می‌گیرند که یکی از آنها عملیات‌های استشهادی است. این عملیات‌ها در مقایسه با دیگر ابزارهای مقاومتی از مزایای تاکتیکی و نیز محبوبیت مردمی میان فلسطینی‌ها برخوردار هستند.
بر اساس آمار منتشر شده از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ (یک سال قبل از پایان انتفاضه دوم) ۱۳۲ عملیات مقاومتی در فلسطین انجام شده که طی آن ۶۸۸ اسرائیلی کشته و بیش از ۴۹۱۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند. با آغاز انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس در ۲۰۱۵ عملیات‌های استشهادی بار دیگر شدت گرفت و کرانه باختری و قدس شاهد دهها عملیات از این دست بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − هشت =